• Paap

    Någon som INTE haft ont i brösten vid graviditet?

    Hej! Vi har precis gjort vårt första bebisförsök. Jag hade ägglossning igår eller i förrgår och fick idag stegring i tempen. Jag brukar alltid få jättesvullna och ömma bröst mellan ägglossning och mens men denna gången har jag inte det. Är det någon som brukar ha ömma bröst mellan ägglossning och mens som inte hade det när du blev gravid? :)

  • Svar på tråden Någon som INTE haft ont i brösten vid graviditet?
  • ankans

    Ja, jag har alltid lite ont i brösten vid ägglossning men hade inte det alls under båda mina graviditeter vilket man ju "ska ha". Håller tummarna för dig!

  • Carambolan

    Brukar aldrig ha ont i brösten vid varken mens eller graviditet, däremot har de alltid vuxit typ två storlekar i början av graviditeten. ("Början" som i typ vecka 12, inte vecka 2).

  • Paap
    ankans skrev 2017-03-29 08:27:31 följande:

    Ja, jag har alltid lite ont i brösten vid ägglossning men hade inte det alls under båda mina graviditeter vilket man ju "ska ha". Håller tummarna för dig!


    Åh, hoppas det betyder något positivt för mig också!
  • Paap
    Carambolan skrev 2017-03-29 08:31:25 följande:

    Brukar aldrig ha ont i brösten vid varken mens eller graviditet, däremot har de alltid vuxit typ två storlekar i början av graviditeten. ("Början" som i typ vecka 12, inte vecka 2).


    Haha, okej.. Nu var ju frågan till de som HAR ont i brösten. Men jaja. Jag räknar ju med att de kommer växa en del även om de inte gör ont :)
  • Paap

    De ömmar lite om jag trycker hårt, men det brukar liksom komma över natten och då blir brösten sprängfyllda och sambon får knappt peta på dem. Hoppas det betyder att befruktningen kanske skickat ut lite andra signaler än vanligt :)

  • Milou3
    Paap skrev 2017-03-29 08:24:17 följande:

    Hej! Vi har precis gjort vårt första bebisförsök. Jag hade ägglossning igår eller i förrgår och fick idag stegring i tempen. Jag brukar alltid få jättesvullna och ömma bröst mellan ägglossning och mens men denna gången har jag inte det. Är det någon som brukar ha ömma bröst mellan ägglossning och mens som inte hade det när du blev gravid? :)


    Antagligen hade du ägglossning i går om tempen steg i morse och 1 dag efter äl är det omöjligt att brösten blir påverkade av en ev befruktning. Vad jag förstått så är det först efter att ägget fäster i livmodern som detta sker, då mest troligt 6-10 dagar efter äl.

    Jag har alltid ömma bröst veckan innan mens och de gånger jag blivit gravid har ömheten varit ännu värre. Främst bröstvårtorna.
  • Paap
    Milou3 skrev 2017-03-29 10:58:49 följande:

    Antagligen hade du ägglossning i går om tempen steg i morse och 1 dag efter äl är det omöjligt att brösten blir påverkade av en ev befruktning. Vad jag förstått så är det först efter att ägget fäster i livmodern som detta sker, då mest troligt 6-10 dagar efter äl.

    Jag har alltid ömma bröst veckan innan mens och de gånger jag blivit gravid har ömheten varit ännu värre. Främst bröstvårtorna.


    Min temp stiger oftast 2 dagar efter. Jag använder natural cycles så jag har koll och jag menade inte att jag känt av befruktningen på något sätt och är väl medveten om att det är omöjligt. Jag har alltid sprängfyllda och jätteömma bröst dagen efter äl, även om det inte funnits en chans till graviditet. Jag har hört om fler som upplevt samma som jag men inte fått de sedvanliga ömma brösten de gånger de blivit gravida, det är endast det jag syftar på :)
  • tomten12

    Har vid mina 4 graviditeter inte fått ont i brösten förrän de börjar växa vid v 10.. Har inte heller ont i dem vid ÄL eller mens..

  • Paap
    tomten12 skrev 2017-03-30 08:58:51 följande:

    Har vid mina 4 graviditeter inte fått ont i brösten förrän de börjar växa vid v 10.. Har inte heller ont i dem vid ÄL eller mens..


    Som sagt, frågan var för de som vanligtvis har ont mellan äl och mens. Men skitsamma, jag har fått ont i brösten nu ändå :)
  • Maria28

    Jag brukar få ont vid ägglossning o fram till några dagar innan mens då det klingar av.. nu när jag blev gravid så började jag få ont ca 4 dagar innan bim o på ett annorlunda sätt, endast öm i sidorna av brösten. Plussade på bim.

Svar på tråden Någon som INTE haft ont i brösten vid graviditet?