• Mianyfiken

    Förlåta långvarig otrohet utan sex ...

    Jag är så ledsen, sårad och arg sedan jag av en slump insett att min sambo sedan 1,5 år har haft en hemlig platonisk relation med en ex-älskarinna (han hade henne parallellt med sin exfru).

    Han lämnade sin exfru för mig, men klarade inte att bryta kontakten med en ex-älskarinna. Jag hölls hemlig för henne i 6 mån och jag avslöjade deras kontakt efter 1,5 år. Ett flörtiga sms på Alla hjärtans dag råkade poppa upp när jag hade hans telefon i min hand. Han satt bredvid.

    De har under dessa 18 mån messat över 1000 meddelanden på WhatsApp och pratat en del på telefon i smyg.

    De träffades några timmar i augusti förra året i sällskap med hennes väninna då hon var på semester i hans hemstad Oslo (hon är från Belgien).

    I deras dialog är hon tydligt drivande, men han skriver i land "big kiss" som hejdå-hälsning. En gång har de sex-chattat, men då var han ganska passiv.

    Hon har frikostigt delat med sig av deras meddelanden.

    Vad gör jag?

    Han var konsekvent otrogen mot sin exfru under många år och sista gången var när han träffade mig. Jag backade då jag förstod att han var gift för jag har svårt för otrohet. När han sedan påbörjade sin skilsmässa började hi ses och har varit mycket lyckliga.

    Det är svårt att lämna någon man älskar, men jag är rädd för att han kan ha ett stört beteende. Jag har bett honom gå i terapi.

    Ska jag ge honom en andra chans?

  • Svar på tråden Förlåta långvarig otrohet utan sex ...
  • Anonym (Tjejkompisen)

    Är han beredd att bryta med henne nu då? Vad säger han om hela grejen...?

  • Anonym (håhåjaja)

    Vad hade du förväntat dig från en otrogen skithög?

  • Anonym (OST)
    Anonym (håhåjaja) skrev 2017-03-29 13:12:37 följande:

    Vad hade du förväntat dig från en otrogen skithög?


    Bitter, eller?
  • Mianyfiken

    Han är ångerfull och lättad. Han har brutit helt. Han säger att han var rädd att hon skulle berätta ... . De har ju inte träffats på tu man hand. Hon har berättat mycket för mig och har skickat mig kopior på över 1000 meddelanden.

    Det som känns tuffast för mig är alla lögner och tiden han har ägnat henne.

  • Mianyfiken
    Anonym (håhåjaja) skrev 2017-03-29 13:12:37 följande:

    Vad hade du förväntat dig från en otrogen skithög?


    Jo, jag var ju rädd för det.
  • Kddk

    En gång otrogen alltid otrogen! Har personen inte moralen att låta bli en gång, varför skulle man ha det någon annan gång.

    Jag hade aldrig valt att stanna hos någon som jag vet tar lätt på otrohet, för då får man nog ändå vara beredd att det skulle kunna drabba en själv

  • Anonym (oförstående)

    Hm låter jätteskumt att han lämnade sin ex-fru för dig men hade denna brud samtidigt, och sen fortsatte med henne när han träffat dig? Ska man inte vara himlastormade helt nyförälskad när man möter en ny? Bara tänka på den, bara längta efter den? Vad hade han henne till?

    nej jag hade inte klarat det. Uppenbarligen "behöver" din partner detta dubbelliv av någon anledning. 

  • Mianyfiken
    Kddk skrev 2017-03-29 13:28:29 följande:

    En gång otrogen alltid otrogen! Har personen inte moralen att låta bli en gång, varför skulle man ha det någon annan gång.

    Jag hade aldrig valt att stanna hos någon som jag vet tar lätt på otrohet, för då får man nog ändå vara beredd att det skulle kunna drabba en själv


    Han har ju inte varit fysiskt otrogen och de har ju "bara" varit vänner ... . Han ville inte ha all denna kontakt med henne och det märks i meddelandena.
  • Anonym (Jenny)
    Kddk skrev 2017-03-29 13:28:29 följande:

    En gång otrogen alltid otrogen! Har personen inte moralen att låta bli en gång, varför skulle man ha det någon annan gång.


    Rent statistiskt så stämmer inte det där har jag läst någonstans. Runt hälften av alla som är otrogna är det bara en gång eller nåt sånt. Det finns olika sorters otrohet och anledningarna kan variera kraftigt.

    Men däremot så bör man naturligtvis vara uppmärksam på en människas moral och värderingar. Sånt skvallrar om en hel del!
  • Anonym (another)
    Mianyfiken skrev 2017-03-29 13:32:31 följande:
    Han har ju inte varit fysiskt otrogen och de har ju "bara" varit vänner ... . Han ville inte ha all denna kontakt med henne och det märks i meddelandena.
    Ville han inte ha den kontakten hade han bara kunnat sluta svara.
Svar på tråden Förlåta långvarig otrohet utan sex ...