• Kevin Brilioth

    Tips på böcker 3-5 år (flicka)

    Hej till alla föräldrar, Jag skulle vilja att höra era tips på böcker till en flicka som är 3 år gammal. Vi har läst mycket om Mamma Mu och nu är hon trött av den. Vilka böcker kan ni rekommendera? Vilka böcker gillar era barn? Det ska bli bra om man kan köpa med någon rabatt. Ska vara tacksam för era bra tips! KevinGlad
  • Svar på tråden Tips på böcker 3-5 år (flicka)
  • Gurkan25

    Har inga egna barn ännu, men vet att mina brors barn som är i åldrarna 3-5 älskar Kråke-böckerna och Halvan-böckerna

  • Alexi

    Finns ju hur mycket som helst i den åldern. Har du testat biblioteken?

    Kråke är jättebra, Halvan likaså. Vem-böckerna. Mamma mu. Pettson och Findus. Emil i Lönneberga.

  • pigglet

    Biblioteket! Finns ju hur mycket som helst, bara välja och vraka. Och vill man ha hjälp/tips är de suveräna på att hitta "rätt"  :)

    Finns en bok som heter "Det hemska spökhuset", den gillar jag.

    De tidiga böckerna med Alfons är helt ok.

    Böckerna om Emilia är bra, om än kanske i enklaste laget om ni redan läst Mamma Mu.

    Hamnar man mot 5 år och söker en första kapitelbok skulle jag rekommendera "Snälle Pelle i Svarta grottan". Riktigt kul.

  • elyse

    Vi läser Alfons. Draken-böckerna av Dav Pilkey är väldigt roliga också.

  • legomum

    Vi har en del Super-Charlie, Pettsson, Alfons, Gruffalon, Halvan, Bamse. Flera av Jan Lööfs och Sarah Sheppard. Har dock en hel del fordonsintresserade grabbar så rätt många faktaböcker om detta med.

    Pelle Svanslös
    Elsa Beskows böcker
    Stina Wirsen
    Astrid Lindgrens Pippi och Emil
    Historien om Någon
    Bajsboken
    Karius och Baktus
    Klassiska sagor som Rödluvan, askungen, tre små grisar, jack och bönstjälken osv...
    Vi läser som sagt väldigt mycket.
    Kan rekommendera att köpa gamla pixikalendrar, då får man 24 småböcker till ett bra pris...

Svar på tråden Tips på böcker 3-5 år (flicka)