• SaraochLion

    Barnets morfar vill inte ha fler barnbarn

    Behöver alla tips, råd, vägledningar och förslag som jag kan få!


    Jag jobbar åt min pappa, alltså mitt barns morfar och jag verkligen LÄNGTAR sååå efter ett till barn. Hade det enbart varit jag, min sambo och vår son hade vi aldrig tvekat på att skaffa ett till barn nu i år, men eftersom jag jobbar åt min pappa och är otroligt hårt "åtstramad" på jobbet med mycket plikt och ansvar vet jag att min pappa INTE vill att jag blir gravid igen.. 


    Jag förstår själv hur sjukt det låter. Att jag låter mitt jobb/min pappa styra om jag ska skaffa barn eller inte, men han är ändå min pappa och jag vill inte göra honom besviken. 


    Min fråga är: 


    Hur ska jag tänka?


    Om jag skulle vänta ännu ett år med min barnlängtan, hur ska jag lägga denna längtan åt sidan? 


    Hur ska jag annars tackla mina skuldkänslor gentemot min pappa?

  • Svar på tråden Barnets morfar vill inte ha fler barnbarn
  • Ellie

    Självklart skall du inte vänta (om du och din sambo är överrens om att ni vill ha barn nu).
    För din pappa är det sak samma om du skaffar barn nu eller om ett år. Det är väl nästan smidigare för honom att du inte drar ut på småbarnstiden över flera år (om du nu skall ha med honom i sammanhanget). Eller tänkte du att ni bara skall ha ett barn, trots att ni vill ha fler - för att morfar skall få bestämma? Hur känns det om 10 år?

    1) Skaffa barn och gör eventuellt din pappa besviken.
    2) Skaffa inte barn och gör dig själv (och din sambo?) besviken.

    Vad är viktigast i DITT liv?

  • Bibbidi

    Hur du ska tänka? Du ska ge blanka fan i vad han tycker. Du bestämmer hur många barn du vill ha! Tänk bort morfarrollen/att han är din pappa angående jobbsituationen, tänk bara på att han är din arbetsgivare, han kan inte neka dig att skaffa barn och försöker han trilskas med ditt jobb på grund av det är det bara att anmäla till facket.

    Tror du att han kommer tacka dig när du ligger gammal på ålderdomshemmet att du väntade med att skaffa barn för att det var stressigt på jobbet? Nej, det kommer han inte. Du kommer bara att rannsaka dig själv och ångra dig att du lät andra ta sån stor plats över sådana frågor i ditt liv.

  • simpson86

    Jag förstår dej/kan sätta mej in i din situation, men prata med din far, säg att detta vill du och så blir det, han behöver tid att hitta din ersättare. Föreslå att du hittar en vikarie. Så har du sett till att han inte får några problem.

  • EpicNurse

    Bor du hemma fortfarande eller är omyndig på något sätt? Annars ser jag inte varför din pappa skulle kunna bestämma dettta åt er...

  • Joo3221414

    What? Slå ihjäl gubben, han har inget med ditt val att bilda familj att göra. Enkelt.

  • Praktisk59

    Enkelt !

    Diskutera inte problemet - bara bli gravid.
    Vad skall gubben göra

  • Dukanintevinnaövermig
    Joo3221414 skrev 2017-03-29 22:11:15 följande:
    What? Slå ihjäl gubben, han har inget med ditt val att bilda familj att göra. Enkelt.

    Bra råd. Mörda.
Svar på tråden Barnets morfar vill inte ha fler barnbarn