• Sodaci­tron
    Äldre 30 Mar 16:31
    7196 visningar
    13 svar
    13
    7196

    Mirena mår fruktansvärt

    jag satte i måndags in Mirena och har smygande börjat må riktigt dåligt psykiskt. jag har ångest-attacker och vill inte göra någonting och är riktigt nere. enligt barnmorskan är detta jätte ovanligt och inte något hon hört av någon av de som går hos henne och har Mirena. om det nu är så ovanligt Hur kan det då stå i fass att 1/10 blir nedstämda osv??? är det bara jag som mår så här?????? denna påverkar inte centralt i kroppen säger hon. men här har det hänt en hel del på det centrala!!

  • Svar på tråden Mirena mår fruktansvärt
  • Sodaci­tron
    Äldre 30 Mar 18:24
    #2

    men om det bara verkar lokalt så är det konstigt att 1/10 enligt fass blir nedstämda och deprimerade. Det hade varit omöjligt om det bara verkar lokalt. Acne och fett hår är något jag hört av en del att de fått och då förstår man att det inte bara verkar lokalt. ologiskt.

  • Sodaci­tron
    Äldre 31 Mar 12:49
    #5

    jag ringde till kl igår och grät. min man känner inte igen mig. fick åka dit och ta ut den direkt. de sa att vissa reagerar så på levonorgestrel för det gick ut centralt också detta var en annan barnmorska som så det. har aldrig mått så konstigt någon gång. kände konstig rädsla deprimerad och ångest.

  • Sodaci­tron
    Äldre 6 Apr 21:47
    #8

    Ja, vi är tydligen flera stycken som reagerar på mirenan trots att hormonerna "endast verkar lokalt" tycker det är riktigt illa att man får höra det av läkarna/barnmorskorna! Det är ju bara att läsa i fass så får man en annan version!

Svar på tråden Mirena mår fruktansvärt