• halfbaked

    Nu ä? jag less på att godiset är det bästa på hela veckan!

    Lördag kväll. Fick i mig godis torsdag, fredag och så choklad ikväll 200 g. Åt pommes med dip igår och idag. Väger 71.3 idag till mina 165 cm, har en dotter på 8 månader. Vägde nästan lika mkt innan jag blev gravid p.g.a studier, stillasittande, tröstätande p.g.a ofrivillig barnlöshet och ingen ork till träning. Är less på det. Less på att alla kläder sitter illa då jag har mycket fett runt midjan. Less på att jag och min sambo drar ner varandra i skiten (sambon har blivit överviktig sen han träffade mig). Less på att jag längtar till helgen då jag ska få trycka i mig 500 g lösgodis. Less på att ha ont i kroppen innan jag fyllt 30 för att jag inte tränar. Jag är inte beredd att ge upp godiset helt men vill kunna behärska mig och bara äta lite en gång i veckan. Snart börjar jag jobba igen och då blir det stillasittande dagarna i ända.

    Någon som känner igen sig?

  • Svar på tråden Nu ä? jag less på att godiset är det bästa på hela veckan!
  • Anonym (Jenpa)
    Tow2Mater skrev 2017-04-02 00:40:59 följande:

    Ta ett par glas vin istället.


    Vet inte om du skämtade men det är faktiskt så jag ger fan i allt godis och chips. Jag dricker ett par glas vin istället.
  • Tow2Mater
    Anonym (Jenpa) skrev 2017-04-02 00:46:04 följande:
    Vet inte om du skämtade men det är faktiskt så jag ger fan i allt godis och chips. Jag dricker ett par glas vin istället.
    Nej, jag menade allvar. :)
  • Anonym (hm)

    Men varför gör du inte något åt det ?? det går ju om man vill , minska godiset ,är själv sockerberoende så ja vet hur svårt det är .. men börja med minska godiset och börja träna helt enkelt, det är inte lätt och man måste ju kämpa för det men vill man så går det. Ett tips är att börja på gruppträningar, mer peppande tycker jag då det blir lite pinsamt om man bara ger upp mitt i träningen hehe.. så det motiverar en att fortsätta

  • Anonym (springsomfan)

    Men gå ut och spring då är de så svårt?och varför måste du trycka in dig 58 ton godis bara för det är helg? Saknar du självkontroll eller?

    Testa och köp nyttigt snacks, brukar handla hem lite gurka saltakext lite ostar vindruvor osv osv det är skit gott och betyligt bättre för en 

  • halfbaked
    Frontline skrev 2017-04-01 23:39:55 följande:

    Håll igen hur svårt ska det vara?


    Uppenbarligen är det inte plättlätt eftersom jag tampats med problemen ett tag, är medveten om problemen och försökt ta tag i det 500 ggr men faller alltid tillbaka.
  • halfbaked
    Tow2Mater skrev 2017-04-02 00:40:59 följande:

    Ta ett par glas vin istället.


    Jag vet att detta faktiskt fungerar. Dessvärre har jag inte lust med det nu då jag har en 8 månaders som jag skedar och ammar nätterna igenom och som sover kasst. Tror inte jag skulle orka ett glas vin om jag så ens försökte xD
  • halfbaked
    Anonym (hm) skrev 2017-04-02 00:52:45 följande:

    Men varför gör du inte något åt det ?? det går ju om man vill , minska godiset ,är själv sockerberoende så ja vet hur svårt det är .. men börja med minska godiset och börja träna helt enkelt, det är inte lätt och man måste ju kämpa för det men vill man så går det. Ett tips är att börja på gruppträningar, mer peppande tycker jag då det blir lite pinsamt om man bara ger upp mitt i träningen hehe.. så det motiverar en att fortsätta


    Absolut, jag försöker hela tiden. Hade en riktigt svag helg denna helg och därför jag ville skriva av mig lite och hoppades möta andra i samma sits. En gång gick jag ner 10 kg och slutade helt med godis - sen föll jag tillbaka. Gillar gruppträning men när sambon är borta på veckorna och jag inte har barnvakt är det svårt att hinna. Men borde definitivt börja träna mer på helger Har dock inte vågat springa/hoppa efter fl då jag misstänker framfall. Var hos gyn i fredags men hon tyckte det såg bra ut så kanske vågar nu...
  • halfbaked
    Anonym (springsomfan) skrev 2017-04-02 01:58:01 följande:

    Men gå ut och spring då är de så svårt?och varför måste du trycka in dig 58 ton godis bara för det är helg? Saknar du självkontroll eller?

    Testa och köp nyttigt snacks, brukar handla hem lite gurka saltakext lite ostar vindruvor osv osv det är skit gott och betyligt bättre för en 


    Ja, jag delar nog det med många att jag i perioder saknar självkontroll. Se inlägget ovan ang. att springa. Ska försöka köpa nyttigt snacks, är tyvärt mjölkallergisk så ost funkar sämre men finns ju annat.
Svar på tråden Nu ä? jag less på att godiset är det bästa på hela veckan!