• Denelaka

    Vill inte ha men bonus barnet på resan

    Känner mig elak men jag vill inte ha med mitt bonusbarn på våran resa till Hawaii. Vi ska åka i höst och bonusen som inte vill bo hos oss är här en 2-4 dagar i månaden, bor hos sin mamma ,jobbar 70% och vi betalar så klart underhåll för bonusen. (17år) Men så klart måste jag ju fråga om bonusen vill med då denna är ett barn. Jag sa att om bonusen vill med så får den betala själv sin resa då den inte bor här och förra resan vi betalade för bonusen dock bara 3000kr nu blir det betydligt dyrare följde den inte med på. Nu har bonusens mamma blivit skit sur och undrar varför den ska betala själv och ställt till med ett väldigt liv, så det slutade med att pappan sa att han vill att bonusen följer med och han betalar resan. Jag har 2 barn som bor här varannan vecka (dom vill inte häller att bonusen ska med) och så har vi två tillsammans.
    Det hade känts bättre om bonusen eller mamman betalat hans resa, kan någon säga ur jag ska tänka för att vilja ha med bonusen eller finns det något bidrag att få när man betalar underhåll ?  

  • Svar på tråden Vill inte ha men bonus barnet på resan
  • Anonym (S)

    Tycker faktiskt att bonusen ska vara välkommen.

    Hans pappa och hans mamma kan väl dela på resan?

    Alternativt att pappan inte betalar underhåll den månaden åtminstone eftersom att jag antar att ni kommer ha bonusen i ca två veckor då?

  • Anonym (Hoa)
    Denelaka skrev 2017-04-02 16:05:11 följande:

    Känner mig elak men jag vill inte ha med mitt bonusbarn på våran resa till Hawaii. Vi ska åka i höst och bonusen som inte vill bo hos oss är här en 2-4 dagar i månaden, bor hos sin mamma ,jobbar 70% och vi betalar så klart underhåll för bonusen. (17år) Men så klart måste jag ju fråga om bonusen vill med då denna är ett barn. Jag sa att om bonusen vill med så får den betala själv sin resa då den inte bor här och förra resan vi betalade för bonusen dock bara 3000kr nu blir det betydligt dyrare följde den inte med på. Nu har bonusens mamma blivit skit sur och undrar varför den ska betala själv och ställt till med ett väldigt liv, så det slutade med att pappan sa att han vill att bonusen följer med och han betalar resan. Jag har 2 barn som bor här varannan vecka (dom vill inte häller att bonusen ska med) och så har vi två tillsammans.

    Det hade känts bättre om bonusen eller mamman betalat hans resa, kan någon säga ur jag ska tänka för att vilja ha med bonusen eller finns det något bidrag att få när man betalar underhåll ?  


    Kan ni inte åka en vecka när bonusen inte är hos er då?
  • Orangebeans

    Väx upp. Du har valt en man med barn och då ingår det barnet i familjen och ska GIVETVIS få följa med på samma villkor som dina barn och era gemensamma barn.

  • Anonym (Kdbdbd)

    Då kan ju ditt ex betala för dina barn alternativt att dom stannar hemma. Orättvist? Ja, men det är det även mot bonusen.

    Ett hett tips är att boka en billigare resa så ni har råd att ta med ALLA barnen.

  • Anonym (konsekvent)

    Du tycker alltså att barnet ska spara ihop till en Hawaiiresa på det hen får över på från underhållet. Ska dina egna spara ihop till resan från fickpengarna?

  • Anonym (Hoa)
    Anonym (konsekvent) skrev 2017-04-02 16:12:05 följande:

    Du tycker alltså att barnet ska spara ihop till en Hawaiiresa på det hen får över på från underhållet. Ska dina egna spara ihop till resan från fickpengarna?


    Du har inte tänkt på att det bör kunna förväntas av en 17åring att vara med och betala en del av sin del av resan?

    Denne går säkert i gymnasiet (får studiebidrag)
  • Leah1936

    Tycker att det är mer taskigt att du och dina barn inte vill att bonusen ska med. Han har inte valt dig som bonusmamma men du har faktiskt valt att bli ihop med hans pappa. It's a package deal faktiskt. Åk till ett billigare ställe än Hawaii då eller kom överens med den biologiska mamman om att kanske splitta priset för biljetten. Självklart blir hon sur om ni utesluter sonen från familjeaktiviteter. Tycker faktiskt synd om din bonusson. Kan inte vara så kul att känna sig oönskad av sin nya familj.

  • Denelaka

    Tack för svaren det är bra att få höra att bonusen ska med men bonusen åker även med sin mamma i sommar på resa och då ska bonusen betala själv enligt mamman. Så det hade känts bättre om den betalar sin resa med oss med eller en del av den då den har egen inkomst på typ 6000 i månaden...

  • Anonym (!)

    Herre Gud vad elakt! Det är svårt för en 17åring att kunna betala 3000 kronor! Det klart ni ska betala för bonusens biljett också! Hur tänker du egentligen ts? Du är vuxen och är jätteelakt mot bonusen just nu. 

    Vadå dina barn inte vill ha med honom? Han är en del av eran familj, och bror till dina yngsta barn! Skäms ts! På riktigt, jag tycker du ska skämmas. Om du tycker det blir för dyrt att betala för hans biljett så får ni åka någonstans där det blir billigare.

Svar på tråden Vill inte ha men bonus barnet på resan