• Mila

    Behandling vid upprepade missfall?

    Vi blev gravida en tredje gång med hjälp från fertilitetsenheten med Letrozol. Blev missfall i vecka 6, förmodligen ofostrig graviditet. Så nu har jag bett om en missfallsutredning så vi ska lämna massa nya prover.

    Jag fick denna graviditet progesteron vagitorier, men det fördröjde bara missfallet. Jag har läst att det finns en del mediciner som man kan få. Bland annat Trombyl och fragmin?

    Vad ska jag be om? (Känns tyvärr som att man får kräva själv för att få ordentlig hjälp)


    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ MF i juni, MA i december ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • Svar på tråden Behandling vid upprepade missfall?
  • Pimpinellan

    Progesteron är det vanligaste man får, men det finns fler beroende på hur givmild läkare man har. Trombyl eller blodförtunnande i injektionsform (bl.a Fragmin), Levaxin och om man har riktig tur Prednisolon.

  • Kompisen

    Jag fick förutom vagitorier med progesteron även Trombyl utskrivet. Den graviditeten slutade lyckligt i alla fall.

  • Mila
    Pimpinellan skrev 2017-04-02 21:09:25 följande:

    Progesteron är det vanligaste man får, men det finns fler beroende på hur givmild läkare man har. Trombyl eller blodförtunnande i injektionsform (bl.a Fragmin), Levaxin och om man har riktig tur Prednisolon.


    Okej, tack. Vad är prednisolon?
    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ MF i juni, MA i december ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • Mila
    Kompisen skrev 2017-04-02 21:25:35 följande:

    Jag fick förutom vagitorier med progesteron även Trombyl utskrivet. Den graviditeten slutade lyckligt i alla fall.


    Okej. Hoppas på att något sånt med hjälper mig. När började du med det?
    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ MF i juni, MA i december ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • Kompisen
    Mila skrev 2017-04-03 07:39:54 följande:

    Okej. Hoppas på att något sånt med hjälper mig. När började du med det?


    Jag började direkt när jag blivit gravid och åt sedan Trombyl till vecka 36. Vår dotter föddes i januari i år. Jag är så lycklig att det äntligen gick vägen efter alla jobbiga missfall.

    Har er läkare nämnt något om blodförtunnande?
  • Mila
    Kompisen skrev 2017-04-03 18:16:57 följande:

    Jag började direkt när jag blivit gravid och åt sedan Trombyl till vecka 36. Vår dotter föddes i januari i år. Jag är så lycklig att det äntligen gick vägen efter alla jobbiga missfall.

    Har er läkare nämnt något om blodförtunnande?


    Okej. Grattis!

    Nej vi har inte hunnit prata om det än. Jag är mitt i missfallet så denna månad tänkte jag bara släppa allt och inte lägga all energi på detta förns nästa mens. Jag ska då ringa kliniken och kommer då fråga om Trombyl.
    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ MF i juni, MA i december ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • Nykär15
    Mila skrev 2017-04-02 19:11:43 följande:

    Vi blev gravida en tredje gång med hjälp från fertilitetsenheten med Letrozol. Blev missfall i vecka 6, förmodligen ofostrig graviditet. Så nu har jag bett om en missfallsutredning så vi ska lämna massa nya prover.

    Jag fick denna graviditet progesteron vagitorier, men det fördröjde bara missfallet. Jag har läst att det finns en del mediciner som man kan få. Bland annat Trombyl och fragmin?

    Vad ska jag be om? (Känns tyvärr som att man får kräva själv för att få ordentlig hjälp)


    Beklagar verkligen Gråter vet hur hemskt det är. 


    Jag gjorde privat utredning efter vårt sena MA i somras...fick då börja med Levaxin då mitt TSH-värde var 4,9, hon ville få ner det under 2 innan jag blev gravid igen. Sen skrev hon ut både Letrozole, E-vimin (stärker slemhinnan och dessa tar jag varje dag hela cykeln och fortsätter som gravid), Trombyl och Lutinus. 


    Det tog sig inte på mina tre omgångar med Letrozol och då testade vi en cykel med Bemfola-sprutor i stället. Funkade inte heller. Så hade vi en pausmånad för vi skulle starta upp IVF i morgon...så tog bara E-vimin och mina vanliga kosttillskott som järn, zink, folsyra, magnesium och multivitamin (alltså ingen Trombyl) för nya kliniken ville jag skulle vara utan hormoner inför uppstarten.


    Men i fredags plussade jag helt oväntat, fortfarande inte tagit in det. Hjärta Så jag har börjat med Trombylen direkt igen och Lutinus. Jag hade redan smörjt med min starka progesteronkräm från ÄL så jag gick vidare på vagitorierna, plussade ju på ÄL+9 så hoppas att det inte var försent för dem...


    Så jag hade bett om Lutinus, E-vimin och Trombyl i alla fall. Önskar dig all lycka till, att det snart är er tur! Hjärta känner igen dig från alla de BIM-trådar jag hängt i sista året... kram

  • Kompisen
    Mila skrev 2017-04-03 19:26:42 följande:

    Okej. Grattis!

    Nej vi har inte hunnit prata om det än. Jag är mitt i missfallet så denna månad tänkte jag bara släppa allt och inte lägga all energi på detta förns nästa mens. Jag ska då ringa kliniken och kommer då fråga om Trombyl.


    Tack! Det har varit många slitsamma år innan vi till slut lyckades. Jag fick hjälp av en bra läkare och sköterska på sjukhuset.

    Jag beklagar verkligen vad du går igenom nu, vet precis hur fruktansvärt det är. Missfallen har fått mig att må riktigt, riktigt dåligt. Det är verkligen en stor påfrestning.

    Ja, fråga dem om Trombyl. Hoppas verkligen att det funkar för er! Jag skickar er många kramar!
  • Pimpinellan
    Mila skrev 2017-04-03 07:38:20 följande:
    Okej, tack. Vad är prednisolon?
    En sorts steroid som dämpar immunförsvaret. För starkt immunförsvar kan orsaka m.f enligt vissa studier.
  • Mila
    Nykär15 skrev 2017-04-04 10:03:38 följande:

    Beklagar verkligen  vet hur hemskt det är. 

    Jag gjorde privat utredning efter vårt sena MA i somras...fick då börja med Levaxin då mitt TSH-värde var 4,9, hon ville få ner det under 2 innan jag blev gravid igen. Sen skrev hon ut både Letrozole, E-vimin (stärker slemhinnan och dessa tar jag varje dag hela cykeln och fortsätter som gravid), Trombyl och Lutinus. 

    Det tog sig inte på mina tre omgångar med Letrozol och då testade vi en cykel med Bemfola-sprutor i stället. Funkade inte heller. Så hade vi en pausmånad för vi skulle starta upp IVF i morgon...så tog bara E-vimin och mina vanliga kosttillskott som järn, zink, folsyra, magnesium och multivitamin (alltså ingen Trombyl) för nya kliniken ville jag skulle vara utan hormoner inför uppstarten.

    Men i fredags plussade jag helt oväntat, fortfarande inte tagit in det.  Så jag har börjat med Trombylen direkt igen och Lutinus. Jag hade redan smörjt med min starka progesteronkräm från ÄL så jag gick vidare på vagitorierna, plussade ju på ÄL+9 så hoppas att det inte var försent för dem...

    Så jag hade bett om Lutinus, E-vimin och Trombyl i alla fall. Önskar dig all lycka till, att det snart är er tur!  känner igen dig från alla de BIM-trådar jag hängt i sista året... kram


    Grattis! Så otrolig glad för er skull. Vi har ju pratat lite här och där.

    Vi har tagit prover nu. De vi fått svar på ser bra ut ocj sen skickas kromosonprov till Uppsala.

    Oavsett svar så kommer jag be om Lutinus och Trombyl sen när det är dags igen.
    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ MF i juni, MA i december ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
Svar på tråden Behandling vid upprepade missfall?