• Sjöstjärnan

    Meddelande på messenger utan att vara vänner på Facebook

    Om man ska skicka ett meddelande på messenger till någon som man inte är vän med på Facebook, hur gör man då?

    Det står att man kan lägga till personen på messenger, men måste man göra det för att meddelandet ska levereras?

    Jag skrev meddelandet och skickade det (utan att klicka på rutan "lägg till personen på messenger) Meddelandet har skickats, men inte levererats. Är det pga att jag inte la till personen?

    När jag har fått meddelande från någon jag ej är vän med har det ploppat upp en meddelandeförfrågan som jag sen får välja att godkänna eller ignorera. Men har den som skickat till mig då lagt till mig? Hoppas någon fattar min snurriga fråga hihii

  • Svar på tråden Meddelande på messenger utan att vara vänner på Facebook
  • Coccolina

    Nej meddelande förfrågan är det som dyker upp hos personen som tar emot meddelandet om de inte har en som vän.

    Dvs har inget att göra med om du lägger till dem eller inte i messenger, däremot om ni blir vänner kommer det som ett vanligt meddelande. 


    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Sjöstjärnan

    Men meddelandet ska alltså levereras trots att jag inte lagt till personen på Messenger? Att det står att meddelandet inte har levererats beror alltså inte på det?

  • Sjöstjärnan

    När levereras meddelandet? När ändras det från skickat till levererat? Är det först efter att mottagaren godkänt meddelandeförfrågan?

  • Coccolina

    De får det men de måste välja att ta emot det och du får inte besked om de läst innan de väljer att godkänna kontaktförfrågan... 


    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Coccolina
    Sjöstjärnan skrev 2017-04-05 15:11:28 följande:

    Men personen kan inte läsa mitt meddelande utan att godkänna förfrågan, eller hur? :)


    Jag är admin i en grupp vilket gjort att folk tror att de kan skriva till mig om vad som helst. Och jag läser meddelanden som kommer, men accepterar bara meddelandet om jag tänker svara. Och de kan inte se att jag läst det om inte jag klickar att jag godkänner meddelandet och det hamnar i min vanliga inkorg. 
    Så jo de kan läsa utan att acceptera.
    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Coccolina
    En tillfällig Gäst skrev 2017-06-14 14:14:06 följande:

    och om du inte godkänner, vad händer med meddelandet då?


    Inget, de ligger kvar i min "skräp" post korg... Och personen som har skickat får aldrig veta något...
    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Mongoliet

    Är i detta läget nu. Varför skickade jag skiten. Så jävla hied.

Svar på tråden Meddelande på messenger utan att vara vänner på Facebook