• minihallon

    Återinföra två?

    Hur många här har fått sätta in två embryon? Hur många dagar har embryot varit? Och vad har resultatet blivit? 

  • Svar på tråden Återinföra två?
  • Popetot

    Jag har gjort 3 ivf.er. 1:a sattes två in så de var de enda som befruktats och den ena var "sämre" och skulle ändå inte överleva till frysen. Negativt. Ivf 2 fick vi ett embryo - negativt. 3.e ivf bad vi om två igen då det var vårt sista försök. Vi fick ett toppembryo och ett som låg lite efter. Läkaren sa att hon inte ville sätta in två topp. Vi väntar nu barn - två stycken. Fortfarande tidigt, v 10 men hoppas på att båda stannar med hela vägen.

  • Blomsterursnö
    Popetot skrev 2017-04-05 10:55:02 följande:

    Jag har gjort 3 ivf.er. 1:a sattes två in så de var de enda som befruktats och den ena var "sämre" och skulle ändå inte överleva till frysen. Negativt. Ivf 2 fick vi ett embryo - negativt. 3.e ivf bad vi om två igen då det var vårt sista försök. Vi fick ett toppembryo och ett som låg lite efter. Läkaren sa att hon inte ville sätta in två topp. Vi väntar nu barn - två stycken. Fortfarande tidigt, v 10 men hoppas på att båda stannar med hela vägen.


    Hej!

    Vad intressant och megagrattis till dubbel-graviditeten!!

    En fråga: vad tror du gjorde att ni tillskillnad från 1:a försöket nu fick toppembryon? Gjorde du något annat jämfört med innan, eller/och var det annan medicinering som påverkade positivt?
  • Popetot
    Blomsterursnö skrev 2017-04-05 10:59:37 följande:

    Hej!

    Vad intressant och megagrattis till dubbel-graviditeten!!

    En fråga: vad tror du gjorde att ni tillskillnad från 1:a försöket nu fick toppembryon? Gjorde du något annat jämfört med innan, eller/och var det annan medicinering som påverkade positivt?


    Tack! Jag tror att det mycket handlade om medicinering. Jag är lättstimulerad och fick nog bättre mognad med äggen sista gången med lägra dos hormoner. Generellt kändes allt bättre denna gång. Vi hade en läkare som vi verkligen gillade och kände oss omhändertagna. Jag har ett väldigt fysiskt jobb och tog det MYCKET lugnare än de andra gångerna. Försökte äta nyttigare. Ätit folsyra och b12 ända sedan december och äter fortfarande. Lycka till med dina två.
  • KajsaStina123

    Satte in 2 st 5 dagars den 27 mars. Vet inte än hur det går. Fick en liten blödning idag som än så länge avtagit...är nervös för att det ska gå åt skogen. Har gjort 1 ivf innan som slutade tråkigt tyvärr.

    Har testdag dem 9 april.

  • fanola
    KajsaStina123 skrev 2017-04-05 16:45:18 följande:

    Satte in 2 st 5 dagars den 27 mars. Vet inte än hur det går. Fick en liten blödning idag som än så länge avtagit...är nervös för att det ska gå åt skogen. Har gjort 1 ivf innan som slutade tråkigt tyvärr.

    Har testdag dem 9 april.


    Hur har det gått?
  • Soffanl81

    Jag har oxå fått 2 st embryon tillbaka dom sista gångerna jag gjort (minns inte hur många) men hittills har jag inte lyckats behålla något men nu är jag på ruvardag 5, testdag 22/4, bara hoppas!

  • KajsaStina123
    fanola skrev 2017-04-09 15:03:56 följande:

    Hur har det gått?


    Det har gått bra , peppar peppar! Plussade idag, men törs inte riktigt glädjas än...Med tanke på förra ggn. Men jag har inte börjat blöda än och slutade m Lutinus i fredags. Så jag hoppas dessa/detta stannar kvar, 1 eller 2 spelar ingen roll
  • KajsaStina123
    Soffanl81 skrev 2017-04-10 11:42:01 följande:

    Jag har oxå fått 2 st embryon tillbaka dom sista gångerna jag gjort (minns inte hur många) men hittills har jag inte lyckats behålla något men nu är jag på ruvardag 5, testdag 22/4, bara hoppas!


    Jag håller tummarna för dig.
Svar på tråden Återinföra två?