• Anonym (sjuks­köters­kan)
    Äldre 5 Apr 19:37
    10577 visningar
    15 svar
    15
    10577

    någon som arbetar som adjunkt på högskola/ universitet

    Hur är det? Vilka tider har ni och kan ni jobba hemma något?
    Hur mycket tjänar ni och vilken utveckling finns för er?

  • Svar på tråden någon som arbetar som adjunkt på högskola/ universitet
  • Anonym (Adjun­kt)
    Äldre 5 Apr 22:37
    #1

    Som adjunkt måste du älska att undervisa, vara stresstålig, klara av att ha många bollar i luften, och ta stort ansvar. Man kan planera sitt schema rätt mycket, men det blir ofta jobb på kvällar och helger i perioder. Den tiden kan man få ut på sommaren i stället. Lön ca 30 tkr efter ett antal år. Ingen större utveckling som adjunkt. Vill du avancera så måste du disputera.

  • Anonym (Adjun­kt)
    Äldre 5 Apr 22:38
    #2

    Och ja, du kan absolut jobba hemma någon dag ibland. Övertiden gör jag alltid hemma. På gott och ont...

  • Anonym (sjuks­köters­kan) Trådstartaren
    Äldre 6 Apr 07:19
    #3
    Anonym (Adjunkt) skrev 2017-04-05 22:37:08 följande:

    Som adjunkt måste du älska att undervisa, vara stresstålig, klara av att ha många bollar i luften, och ta stort ansvar. Man kan planera sitt schema rätt mycket, men det blir ofta jobb på kvällar och helger i perioder. Den tiden kan man få ut på sommaren i stället. Lön ca 30 tkr efter ett antal år. Ingen större utveckling som adjunkt. Vill du avancera så måste du disputera.


    Hm lönen lät ju himla trist dock. Det andra lät bra
  • Anonym (Adjun­kt)
    Äldre 6 Apr 09:36
    #4

    Lönen är ingenting att hurra över, inte inom mitt område i alla fall. Jag skulle tjäna betydligt mer i näringslivet.

  • Anonym (tekni­s)
    Äldre 6 Apr 21:48
    #5
    Anonym (sjuksköterskan) skrev 2017-04-06 07:19:06 följande:
    Hm lönen lät ju himla trist dock. Det andra lät bra