• Icantgoon

    mamma tror inte på mig

    Hej, jag är en dotter på 13 år som har det just nu väldigt jobbigt hemma. Mina föräldrar är skilda så jag måste bo varannan vecka hos mina föräldrar. Jag vet inte vad jag gjort för att min mamma aldrig tror på mig, om jag blir sjuk så tror hon inte på mig förens jag har 41 graders feber eller magsjuka.. Hon tror även aldrig på mig att jag har gått ut med min hund och då blir hon alltid lite småsur och tittar på mig argt som jag har gjort något.. Det värsta av allt är att hon tror inte på mig att jag älskar henne, hon tror bara att jag älskar henne pågrund av pengar vilket jag inte förstår varför. Jag har aldrig varit en sån person som bara vill ha massa saker eller så om jag inte måste. Men idag så fråga jag om vi kanske kunde gå och kolla på lite kläder till våren eftersom jag har inte handlat på 4 månader och ja växer ganska fort.. Då blev mamma verkligen skit arg på mig och sa massa saker om att jag bara vill vara som alla andra vill ha massa saker osv.. Vi har ganska svårt med ekonomin oså så vi har nästan bara mitt barnbidrag att leva på + 1000 och resten är till räkningar. Hon håller på att säga hela tiden att jag är bortskämd och att hon ska lämna bort mig till en familj eller att jag ska flytta eller i värsta fall att hon ska dö för att jag ska få allt jag vill ha.. det ända jag ville köpa var typ en tröja för 49 kr.. Jag hatar verkligen att hon pratar om att hon kommer dö för jag vill verkligen inte, jag älskar henne mer än allt annat i hela denna värld.. Hon kanske inte är världens bästa förebild men hon försöker iaf att få mig må bra.. Jag fattar inte grejen med att gemföra mig med mina syskon heller. Jag är tydligen det sämsta barnet enligt mina föräldrar och allt jag gör är bara dumt.. jag får it sminka mig av min mamma för att hon tucker att jag söker uppmärksamhet och att jag kommer bli väldtagen. Jag gör det för att det är kul och att jag trivs med det.. dom vill att jag ska få A i allt men det går verkligen inte hur mkt jag än försöker. Jag älskar verkligen henne men jag ver inte vad jag ska göra för att hon ska tro mig..

    Förlåt för rörigt och långt inlägg men vill bara få ut allt ur mig. :/

  • Svar på tråden mamma tror inte på mig
  • Lena

    Din mamma mår inte bra och behöver hjälp. Det hon gör mot dig är inte okej.

  • Anonym (a)

    jag svarade i din förra tråd att du ska prata med skolans kurator och få hjälp den vägen 

  • Anonym (M)

    Du får försöka prata, med henne när hon mår bra.

Svar på tråden mamma tror inte på mig