• Äldre 6 Apr 17:18
    2075 visningar
    10 svar
    10
    2075

    Sååå trött :(

    Min fina son på snart 5 veckor har en hemsk vana att efter lunch äta varje timma, men inte ordentligt utan tar några klunkar o sen somnar, går inte att väcka alls, provar att killa under fötter, hakan, armen, klappa osv men vaknar inte, lägger ner honom och vaknar från på engång till inom 15 min och då vill han strax ha mat igen och så börjar proceduren igen. De ggr han äter ordentligt kan han sova 2-3h och vaknar glad och nöjd men är väldigt svår att få nöjd de ggr han inte äter/sover ordentligt. Några tips/råd???? Orkar inte detta! Sitter hela dagarna och nätterna, när han äter, har sååå fruktansvärt ont i ryggen så detta sittande gör det bara värre. Önskar han kunde äta klart innan han somnar så han kan få känns sig nöjd och glad :/

  • Svar på tråden Sååå trött :(
  • Äldre 6 Apr 17:19
    #1

    Gå med i amningshjälpen på F.B. De har svar på allt.

  • Äldre 6 Apr 17:36
    #2

    Kolla möjligheten att amma i sjal eller sele. Då kan du kanske bli lite friare och slipper ha ont i ryggen. Det blir ju inte mindre amning utan handsfree-amning :)

  • Äldre 6 Apr 17:54
    #3

    Har inte fb längre tyvärr.


    Pimpinellan skrev 2017-04-06 17:19:51 följande:

    Gå med i amningshjälpen på F.B. De har svar på allt.


  • Äldre 6 Apr 18:05
    #4

    Då kan du ringa till en hjäkpmamma, telefonnummer finns på amningshjälpens hemsida. Sen tycker jag du ska prova/lära dig liggamma, blev en helt annan värld att amma i :)

  • Äldre 6 Apr 19:20
    #5

    Säger också ring en hjälpmamma.

  • Äldre 7 Apr 09:34
    #6

    Blir bokstavligt galen!!! :( amma 5 sec, sova och vakna på en gång när jag lägger ner honom, ger mat igen, äter 5 sec och somnar o så går det runt.... sitter i soffan mellan 7-21 nästan hela tiden. Han hatar vagnen så nån skön vårpromenad som jag hoppats på går inte....

  • Äldre 7 Apr 10:25
    #7
    micjos skrev 2017-04-07 09:34:17 följande:

    Blir bokstavligt galen!!! :( amma 5 sec, sova och vakna på en gång när jag lägger ner honom, ger mat igen, äter 5 sec och somnar o så går det runt.... sitter i soffan mellan 7-21 nästan hela tiden. Han hatar vagnen så nån skön vårpromenad som jag hoppats på går inte....


    Jag vet att detta inte är vad du vill höra, men din son är bara 5 veckor. Du måste ge honom och amningen lite tid. De första månaderna är det såhär för många.
  • Äldre 7 Apr 13:06
    #8
    Linnis92 skrev 2017-04-07 10:25:05 följande:

    Jag vet att detta inte är vad du vill höra, men din son är bara 5 veckor. Du måste ge honom och amningen lite tid. De första månaderna är det såhär för många.


  • Äldre 7 Apr 13:10
    #9

    jag vet... men med min andra son så var det inte i närheten av detta.. :/ det gör tyvärr stt jag börjar fundera på flaska istället. Vill inte egentligen men kände ned min andra son att det var så otroligt smidigt att amma istället för stt hålla på att krångla med flaska, som med mina döttrar, men detta känns fruktansvärt osmidigt ijämförelse ned flaska. Vill inte att det ska kännas så... ;(


    Linnis92 skrev 2017-04-07 10:25:05 följande:

    Jag vet att detta inte är vad du vill höra, men din son är bara 5 veckor. Du måste ge honom och amningen lite tid. De första månaderna är det såhär för många.


  • Äldre 7 Apr 13:15
    #10

    Det är väldigt jobbigt de första veckorna. Barnets magsäck är pyttliten och hn kan därför inte äta så mycket åt gången.
    OM du har ont I ryggen har du provat att ligga och amma eller laid-back amning.amningshjalpen.se/images/stories/Laid_back_breastfeeding.pdf
    FInns mycket information om amning på http://amningshjalpen.se/index.php
    https://sagogrynet.wordpress.com/om-amning/

Svar på tråden Sååå trött :(