• Anonym (Katja)

    Har ni hört något ovanligt namn som ni aldrig hört innan?, skriv gärna om fina o mindre fin namn enligt er

    Ja nu vill jag höra namn som är jätte ovanliga o som ni aldrig har hört innan. Nuförtiden brukar ju folk hitta påå alla möjliga namn, för att de ska vara så ovanligt som möjligt. Jag vill gärna höra namn både fina o mindre fina namn. Skriv gärna om ni tycker om namnet o gärna varför ni inte tycker de är fint. Gör denna tråden för att jag tycker de är jätte intressant med ovanliga namn!

  • Svar på tråden Har ni hört något ovanligt namn som ni aldrig hört innan?, skriv gärna om fina o mindre fin namn enligt er
  • Anonym (Nova)

    Livi (min dotters mellannamn) - tycker det är jättefint, 16 kvinnor bär namnet.
    Delia - 246 kvinnor heter det.
    Iselin - 88 kvinnor.
    Eila -  Har träffat en jättefin tjej som hette detta, vanligare i finland. 
    Elia (som tjejnamn) 2219 kvinnor heter det. Trodde det var ovanligare då jag bara träffat en som heter det i mitt liv, men tydligen inte. 
    Ina - Också en jättefin tjej som har detta namnet, älskar det. 2036 kvinnor bär namnet. 
    Rhea eller Rhealyn - gillar inte, men ovanligt är det. 52/1 kvinna bär det.
    Aura - 146 kvinnor och 3 män.
    Emmi - 656 kvinnor och 2 män.
    Milea - 101 kvinnor.


    Kael - 5 män bär namnet.

  • Anonym (Pojk)

    Keilon heter en pojk jag känner. Hade inte hört det innan en släkting döpte sin son till det

  • fluu
    Anonym (Nova) skrev 2017-04-08 20:58:17 följande:

    Livi (min dotters mellannamn) - tycker det är jättefint, 16 kvinnor bär namnet.
    Delia - 246 kvinnor heter det.
    Iselin - 88 kvinnor.
    Eila -  Har träffat en jättefin tjej som hette detta, vanligare i finland. 
    Elia (som tjejnamn) 2219 kvinnor heter det. Trodde det var ovanligare då jag bara träffat en som heter det i mitt liv, men tydligen inte. 
    Ina - Också en jättefin tjej som har detta namnet, älskar det. 2036 kvinnor bär namnet. 
    Rhea eller Rhealyn - gillar inte, men ovanligt är det. 52/1 kvinna bär det.
    Aura - 146 kvinnor och 3 män.
    Emmi - 656 kvinnor och 2 män.
    Milea - 101 kvinnor.


    Kael - 5 män bär namnet.


    Aura gillar jag, det låter så där finskt och redigt.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Grande Rock

    Hade en lärare på mellanstadiet som hette Ander i mellannamn, det är ett namn jag inte stött på efter det.


    Att tro är att inte veta
  • Anonym (Bea)

    Truls hade jag aldrig hört innan jag flyttade till Skåne. Inget favoritnamn hos mig men de Trulsar jag har träffat har varit trevliga så jag har bara positiva associationer vad gäller det.

  • Anonym (S)
    Poppy75 skrev 2017-04-07 07:39:17 följande:

    Sindre tycker jag är fint. Det är kanske inte så ovanligt i Norge dock.


    Det hette en som gick på samma förskola som mina barn. Så fiiiint :)
  • yoo

    Fex
    Det är tydligen ett namn men det låter som ett läte.

    Finns ockå en stackars flicka i Sverige som heter Rullgardina!

  • Anonym (boob)

    Vet ett barn som heter VIDEBJÖRNAR TRULIS COSMO 
    Stackars sate!

Svar på tråden Har ni hört något ovanligt namn som ni aldrig hört innan?, skriv gärna om fina o mindre fin namn enligt er