• sara8765

    Kommer ni hata muslimer nu?

    Ett fruktansvärt händelse som hände igår och känslorna kan inte beskrivas.
    Flera offer och deras familjer lider. 

    En annan sorts offer förväntas vara muslimerna. Mer hat och fördomar väntas riktas mot dem efter det. Alla muslimer jag känner är lika chockade och ledsna som alla andra men dem är även rädda nu över hur detta kommer påverka folks syn mot dem. 
    Värt o nämna att bor 1 miljon svenskar i Sverige och över 1 miljard muslimer världen över.

    Många fortsätter tänka logisk, att enskilda individers agerande inte representerar en hel folkgrupp. Psykopater finns nämligen i alla sorts folkgrupper.
    Men för många tar frustrationen över den logiska tänkandet och det bildas hat och uppfattningar,fördomar. 

    Så diskussionsfrågan är hur du kommer tänka o muslimerna framöver? Fördömer du alla 1 miljard muslimer? Anser ni de nu mindre värda än andra människor? Hur mycket kommer detta påverka dina relationer med muslimska kollegor och kunder eller vänner?

  • Svar på tråden Kommer ni hata muslimer nu?
  • Monchichier

    Jag vill inte begränsa mitt hat mot en viss religionstillhörighet. Utan jag vill kunna tycka illa om folk som är idioter, oavsett kön, etnicitet, sexualitet osv.

    Hur jag kommer tänka på muslimerna framöver har inte ändrats, det beror på hur de är som personer. Jag har dock svårt för religion i stort. Har ingen relation till någon religiös egentligen, vare sig i jobbet, privat eller någon annan stans. De har ju liksom en tendens att hålla sig för sig själva.

  • Johan75
    sara8765 skrev 2017-04-08 16:28:17 följande:
    Så diskussionsfrågan är hur du kommer tänka o muslimerna framöver? 
    Som jag tänkt innan. Inget speciellt om dem som individer men synd att de bekänner sig till en religion som vimlar av dåliga idéer och tankar. 
    sara8765 skrev 2017-04-08 16:28:17 följande:
    Fördömer du alla 1 miljard muslimer? 
    Nej!
    sara8765 skrev 2017-04-08 16:28:17 följande:
    Anser ni de nu mindre värda än andra människor? 
    Nej!
    sara8765 skrev 2017-04-08 16:28:17 följande:
    Hur mycket kommer detta påverka dina relationer med muslimska kollegor och kunder eller vänner?
    Troligtvis inte alls.
    Behold, i come as a thief.
  • BowBowwoooob

    Hat och fördomar? menar du att det inte var som vanligt en Muslim som löppte amok? det är ALLTID fredsreligonen 

  • phantom

    Jag hatar inte "muslimer", jag hatar idag fundamentalistiska idioter och de svenska politiker som tycker att detta är "sorgligt" men tycker "vi ska förlåta sådant beteende".

    Politiker som för en ignorant politik, gömmer sig med huvudet i sanden och vägrar se problem ens när de är vid ytterdörren är det egentliga problemet. Fundamentalister är hjärntvätade idioter, ingen förväntar sig bättre av dem.

  • absalon

    Vårt demokratiska, svenska samhälle står starkt - trots religiös och politisk extremism. Vi kan inte förbjuda religioner, lika litet som vi kan förbjuda vissa politiska åskådningar till höger och till vänster, som ibland visat sig våldsbenägna med en fallenhet för terrorism. Jag syftar på nazism och kommunism.
    Någon radikal lösning på terrorns problem finns inte.

  • BowBowwoooob
    absalon skrev 2017-04-08 18:01:13 följande:

    Vårt demokratiska, svenska samhälle står starkt - trots religiös och politisk extremism. Vi kan inte förbjuda religioner, lika litet som vi kan förbjuda vissa politiska åskådningar till höger och till vänster, som ibland visat sig våldsbenägna med en fallenhet för terrorism. Jag syftar på nazism och kommunism.
    Någon radikal lösning på terrorns problem finns inte.


    Man kan aldrig förbjuda människor att tro, MEN man kan göra det svårt för dom att sprida sin farliga cancer, gör som med hakkorset förbjud ALLA religösa symboler på allmänplats och se ett övertramp som hets mot folkgrupp 

    DÅ skulle vi se en rekjäl minskning av terror
  • Poascenko
    sara8765 skrev 2017-04-08 16:28:17 följande:

    Ett fruktansvärt händelse som hände igår och känslorna kan inte beskrivas.
    Flera offer och deras familjer lider. 

    En annan sorts offer förväntas vara muslimerna. Mer hat och fördomar väntas riktas mot dem efter det. Alla muslimer jag känner är lika chockade och ledsna som alla andra men dem är även rädda nu över hur detta kommer påverka folks syn mot dem. 
    Värt o nämna att bor 1 miljon svenskar i Sverige och över 1 miljard muslimer världen över.

    Många fortsätter tänka logisk, att enskilda individers agerande inte representerar en hel folkgrupp. Psykopater finns nämligen i alla sorts folkgrupper.
    Men för många tar frustrationen över den logiska tänkandet och det bildas hat och uppfattningar,fördomar. 

    Så diskussionsfrågan är hur du kommer tänka o muslimerna framöver? Fördömer du alla 1 miljard muslimer? Anser ni de nu mindre värda än andra människor? Hur mycket kommer detta påverka dina relationer med muslimska kollegor och kunder eller vänner?


    Inte på något sätt. Skulle jag börja hata en hel världsreligion enbart för att det finns folk som har någon rigid fundamentalistisk tolkning av sin religion, skulle jag inte vara bättre än dessa idioter som tycker att man måste döda folk för att representera sin religion som den enda sanna.

    Självklart förstår jag även folk som anser islam som någon fara. Inte så märkligt. Men det är dem som glömmer gärna att det i alla tider har funnits religionskrig.

    Är alla tyskar fascister? Är alla US medborgare Klu-Klux-Klan anhängare? Dödar alla judar palestinier? Är alla svenskar homofoba? Är alla män pedofiler? Hatar alla feminister män?

    Nej, men vissa är det. 

     
  • Poascenko

    Resp. gör det.
    Mina tankar är nu på alla offren och deras anhöriga. Inte enbart i Sverige utan också i Berlin, Nizza, St. Petersburg, London, Paris...

    Världen har blivit ett helvete, men inte alla är skyldiga.

Svar på tråden Kommer ni hata muslimer nu?