• Äldre 9 Apr 11:57
    3050 visningar
    9 svar
    9
    3050

    Kan det vara tvillingar

    Hej alla.

    jag är i vecka 12 och börjar misstänka att det är två små "bullar" där inne. ????????

    Ni som har tvillingar hur visste ni att det att det va just tvillingar innan ni va på rul?

    När kände ni dom första rörelserna osv?

    Kram på er

  • Svar på tråden Kan det vara tvillingar
  • Äldre 9 Apr 12:19
    #1

    Jag hade två barn sen innan så jag misstänkte tvillingar pga:

    1.fick bulle redan i v 5

    2. Gravtest bim-4 var jättestarkt

    Gjorde ett privat ul i v6 och då såg man två små "klumpar". Blev mina fina små killar senare det året!

    Lycka till!

  • Äldre 9 Apr 14:58
    #2

    Jag fick väldigt kraftiga gravidsymtom och hade en känsla.

  • Äldre 9 Apr 15:56
    #3
    Brinkly skrev 2017-04-09 12:19:02 följande:

    Jag hade två barn sen innan så jag misstänkte tvillingar pga:

    1.fick bulle redan i v 5

    2. Gravtest bim-4 var jättestarkt

    Gjorde ett privat ul i v6 och då såg man två små "klumpar". Blev mina fina små killar senare det året!

    Lycka till!


    Mitt gravtest jag gjorde visade jättestark direkt och det gjorde det inte på dom andra två barnen jag har.

    Magen började synas när jag låg ner i v9 tror jag det va.

    Då kanske min känsla är rätt ????
  • Äldre 9 Apr 15:57
    #4
    Poppy75 skrev 2017-04-09 14:58:18 följande:

    Jag fick väldigt kraftiga gravidsymtom och hade en känsla.


    Kraftiga symtomer har jag oxå. Och en känsla att det är flera ????
  • Äldre 9 Apr 16:02
    #5

    Fick starkt streck innan utebliven mens. Bröstet svullnade som 2 ballonger innan utebliven mens. Fick mage redan v. 7-8.

    Och några dagar efter ägglossningen den gången dom blev till, så hade jag extrema smärtor en kväll. Höll i sig 30 minuter, jag antar äggen fäste då.

    Senare, runt v 9 och framåt hade jag grym växtvärk i magen.

  • Äldre 9 Apr 17:14
    #6
    1234568 skrev 2017-04-09 16:02:41 följande:

    Fick starkt streck innan utebliven mens. Bröstet svullnade som 2 ballonger innan utebliven mens. Fick mage redan v. 7-8.

    Och några dagar efter ägglossningen den gången dom blev till, så hade jag extrema smärtor en kväll. Höll i sig 30 minuter, jag antar äggen fäste då.

    Senare, runt v 9 och framåt hade jag grym växtvärk i magen.


    Lite så jag haft oxå. Kanske ska börja luta på min känsla nu ????
  • Äldre 9 Apr 17:47
    #7

    Plussade starkt innan BIM.

    Tog Hcg-prov som visade 12000 (normalvärdet brukar ligga runt 5000 vid samma tidpunkt).

    Väldigt svullen mage och fick frågan om jag var gravid redan i v 6.

    Mycket mer gravsymtom med tvillingarna än vid min singelgraviditet.

  • Hmlan
    Äldre 9 Apr 22:01
    #8

    Jag hade samma symtom som ovan beskrivna: tidigt tydligt plus, mage tidigt (livmodern växte väldigt snabbt i början), starka symtom som illamående och trötthet och även tidig foglossning. Men det var bara en bebis!

  • LFF
    Äldre 10 Apr 09:33
    #9

    Kontrar med att jag inte hade en susning att det låg två där inne när jag gjorde VUL i v7+2. Inget illamående, ingen direkt mage, inte ömmare bröst än vid tidigare (misslyckade) graviditeter. Inga tvillingar i släkten vad jag visste (det närmaste som jag fick veta sen är att min pappas kusiner är tvillingar (farmors systers barn).

    Jag hade gjort ett privat ultraljud för att slippa få en chock vid RUL i ditt läge.

Svar på tråden Kan det vara tvillingar