• Anonym (Under­)
    Äldre 11 Apr 12:40
    2405 visningar
    7 svar
    7
    2405

    Problem med att vara underst

    Jag har inte tidigare upplevt att det är ett problem att vara underst, men numera så har jag svårt att hålla mig hård om min sambo rider.

    Mitt ex ville ha sex 1 gång varannan vecka på sin höjd, så det var inga problem eftersom jag var VÄLDIGT redo då.

    Min sambo och jag har väldigt bra sex i övrigt, ungefär varannan dag, men just den ställningen som brukade vara min favorit fungerar inte. Så fort vi byter ställning till missionären eller bakifrån eller liknande så hårdnar det direkt.

    Är det här vanligt?
    Är det fler som har problem med det här?
    Fler tankar, tips och idéer?

  • Svar på tråden Problem med att vara underst
  • Anonym (Tvärt­om)
    Äldre 11 Apr 12:46
    #1
    Anonym (Under) skrev 2017-04-11 12:40:23 följande:

    Jag har inte tidigare upplevt att det är ett problem att vara underst, men numera så har jag svårt att hålla mig hård om min sambo rider.

    Mitt ex ville ha sex 1 gång varannan vecka på sin höjd, så det var inga problem eftersom jag var VÄLDIGT redo då.

    Min sambo och jag har väldigt bra sex i övrigt, ungefär varannan dag, men just den ställningen som brukade vara min favorit fungerar inte. Så fort vi byter ställning till missionären eller bakifrån eller liknande så hårdnar det direkt.

    Är det här vanligt?
    Är det fler som har problem med det här?
    Fler tankar, tips och idéer?


    För min del är det tvärtom. Det funkar när hon rider, men om vi försöker med missionären slaknar jag. Vi har varannan vecka ungefär, men ändå räcker förmågan inte till. Hur gammal är du?
  • Anonym (Man)
    Äldre 11 Apr 13:13
    #2

    Brukar inte direkt ha svårt att hålla den hård, men just när hon rider så kan det vara så nån gång emellanåt en liten stund. Men det beror på att jag inte riktigt gillar ställningen, jag föredrar att själv få styra tempo och så i högre utsträckning. Jag tänder inte riktigt på situationen helt enkelt.

  • Anonym (55+)
    Äldre 11 Apr 13:25
    #3

    Alltid hård i alla lägen.

  • Äldre 11 Apr 13:35
    #4

    Jo, att ligga på rygg är väl den sämsta positionen för mig för att behålla ett hårt stånd. Jag är ca 55 år, och har märkt det här de senaste åren. En kukring hjälper upp det lite grann, men i övrigt byter vi ställning när det inte funkar, bara.


  • Anonym (Under­) Trådstartaren
    Äldre 11 Apr 13:57
    #5
    Anonym (Tvärtom) skrev 2017-04-11 12:46:18 följande:
    För min del är det tvärtom. Det funkar när hon rider, men om vi försöker med missionären slaknar jag. Vi har varannan vecka ungefär, men ändå räcker förmågan inte till. Hur gammal är du?
    34
  • Anonym (Tvärt­om)
    Äldre 11 Apr 14:08
    #6
    Anonym (Under) skrev 2017-04-11 13:57:56 följande:
    34
    Man skulle tänka sig att potensen inte var ett problem i den åldern. Själv är jag i 50-årsåldern och hade debuten först närmare 30, så det är kanske mera väntat att förmågan börjar dala. Som tur är funkar ridställningen ännu. Intressant att det är den som går sämst för dig. Kan det vara något psykologiskt? Är du van att vara den aktiva drivande parten så att det mera passiva draget i att bli riden gör att upphetsningen sjunker?
  • Anonym (Under­) Trådstartaren
    Äldre 11 Apr 14:32
    #7
    Anonym (Tvärtom) skrev 2017-04-11 14:08:44 följande:
    Man skulle tänka sig att potensen inte var ett problem i den åldern. Själv är jag i 50-årsåldern och hade debuten först närmare 30, så det är kanske mera väntat att förmågan börjar dala. Som tur är funkar ridställningen ännu. Intressant att det är den som går sämst för dig. Kan det vara något psykologiskt? Är du van att vara den aktiva drivande parten så att det mera passiva draget i att bli riden gör att upphetsningen sjunker?
    Det är bara i den ställningen det är ett problem, det kan mycket väl ha att göra med att jag inte är så aktiv. Jag tror inte det är något psykologiskt, vet inte vad det skulle kunna vara.
Svar på tråden Problem med att vara underst