• NomadInn

    Jobbar du hemifrån?

    Hur gör ni för att få arbetsro när ni jobbar hemifrån? Vet att många här driver egna verksamheter och att jobba från sitt kök är inte det optimala vilket jag börjar känna av nu när min flickvän börjat jobba kvällar medans jag helst går upp extra tidigt på morgonen. Då står vi där, jag försöker fokusera medans hon vill umgås...

    Vad är era tips?


    NomadInn.se Co-working space | Kontorshotell | Göteborg
  • Svar på tråden Jobbar du hemifrån?
  • IsDimma

    Fast det borde räcka med ett samtal med flickvännen. Jag har en sambo som ibland jobbar hemma. Är jag hemma då tillbringar jag ofta tiden i samma rum men säger inget i onödan. Han störs inte av mig i samma rum, han tar 99% av gånger initiativet till samtal.
    I vårt fall har sambon ett kontor på jobbet om han hellre vill sitta där men han föredrar att sitta hemma ibland. Fast han hade aldrig accepterat om jag störde honom stup i ett liksom

  • Anonym (Tjejkompisen)

    Man kan ju ha kombinerat kontor och gästrum hemma...

  • Carambolan

    Vi har ett kontorsrum. Om vi båda jobbar hemma samtidigt brukar den ena ta köket.

  • NomadInn

    Bor i en tvåa, Sovrum och vardagsrum/kök, så det blir ganska tight. Hade jag haft ett arbetsrum hade jag nog inte haft detta problemet. Nu har jag en kontorsplats men fastnar ibland under förmiddagen hemma när jag påbörjat en uppgift så nu kanske jag får skylla mig själv att jag inte gick till kontoret direkt.

    Men jag tycker fortfarande det är intressant ämne om hur andra löser detta, kanske jag kan hjälpa andra i framtiden :)

  • Henry123

    Det är alltid ett alternativ att hyra in sig någon dag i veckan på ett kontorshotell eller coworking-space. Jag har precis flyttat tillbaks till Sverige och tror det blir mitt nästa steg, arbetet lider lite av att jobba hemifrån just nu och trivdes superbra när jag jobbade i öppet kontorslandskap i Berlin. 
    Har någon av er tips på coworking spaces?
    Hittade denna sida, men tänkte att det kanske finns fler alternativ? 
    www.matchoffice.se/hyra/lokaler/lan/stockholm%5B%5D=coworking 
    Tack! Skrattande

  • AmeliaG
    Henry123 skrev 2017-07-03 14:15:49 följande:

    There is always an option to rent themselves one day a week at an office hotel or coworking space. I have just moved back to Sweden and think it will be my next step, the work is a bit of working from home right now, and was great when I worked in open office in Berlin. 
    Do you have any tips on coworking spaces?
    Found this page, but thought there might be more options? 
    www.matchoffice.se/hyra/lokaler/lan/stockholm% 5B% 5D = coworking 
    Thank you! Laughing


    Henry1­23, Det finns fler alternativ för coworking här. Inte bara i Stockholm:


    https://www.matchoffice.se/hyra/coworking

Svar på tråden Jobbar du hemifrån?