• Boxarberta

    Laserbehandling tatuering, hur upplevde ni behandlingen?

    Ni som tagit bort era tatueringar med laserbehandling hur upplevde ni behandlingen och läkningen?

    Har läst att det gör superont både under behandlingen och efteråt. Blåsor och svidande läkning som tar tid.

    Är det alltid hemskt...? Jag vet inte om jag vågar..Förvånad

    Jag vill lasra en mörk del av min tatuering mestadels svart färg för att sedan kunna tatuera något nytt över det områdent, så jag måste kanske inte ta bort den helt men vill inte köra massa behandlingar, max 3 tänker jag om det är möjligt annars struntar jag i det då jag är orolig för behandlingen.

    Vad hade ni för tatuering och hur många behandlingar krävdes, gärna före och efterbilder om ni har?

  • Svar på tråden Laserbehandling tatuering, hur upplevde ni behandlingen?
  • Ellendellen

    Jag lasra en tatuering för 2 år sen. Behövde 4 gånger innan jag kunde tatuera över den. Dock försvinner den mer och mer med tiden. 

    Jag upplevde inte att det gjorde mer ont än att tatuera sig. Däremot är det sårigt efteråt men sköter man den så inga problem.

  • Boxarberta

    Jag upplever tatuera som väldigt smärtsamt och klarar inte mer än 1,5-2 h sittningar, för det gör så jäkla ont.

    Däremot så går ju laser relativt snabbt.

    Det är egentligen läkningen efterråt som skrämmer mig. Tycker tatueringar läker fint inget äckel utan bara öm hud som ska hållas rent och smörjas.

    Klådan däremot är hemsk!

    Känns ju inte lockande med sår/brännskada på huden?

    Hur lång tid tar det innan det såriga läker? (För ögat så att säga) Tills det ser fräscht ut.

  • Anonym (Tatuerarn)

    Det beror helt på själva tatueringen i sig.. hur har det gårr för dig?

  • Meddelande borttaget
  • Anonym (2014)
    VLK skrev 2023-05-02 23:15:22 följande:

    Hej. Jag heter Niclas och jag är Leg. Sjuksköterska och Certifierad Laserbehandlare för att ta bort tatueringar. Jag har sysslat med det här sedan 2008 så jag har mycket erfarenhet kring detta. Hör av dig till mig på [email protected] så ska jag hjälpa dig. Vår hemsida är www.vasteraslaserklinik.se. Hoppas vi hörs! Mvh Niclas


    Du skriver i en tråd från 2014....några andra från 2009. 
Svar på tråden Laserbehandling tatuering, hur upplevde ni behandlingen?