• tilde72

    Extra stöd skolan och blir ingenting!

    Vänder mig till er här på forumet om stöttning.
    Nu är jag riktigt förbannad! Det är så att min dotter på 7 år går i förskoleklass.
    Efter jul kom läraren och berättade att hon inte hänger med i vissa uppgifter i skolan och dottern fick komma till en specialpedagog på skolan vid ett tillfälle.
    Denne gjorde några övningar och kollade av vad lärarna (två st) ska jobba med. Det erbjöd att sitta enskilt och jobba med uppgifter som specialpedagogen tagit fram under 5 minuters tid varje dag. Detta har vi under ett möte blivit lovad att ska vara ENDAST 5 min per dag. Tänkte där och då i mitt stilla sinne att det kommer inte att uppfyllas. Jag frågade att vad händer om den andre läraren är borta? Jo då får den andre sitta enskilt med dottern 5 min för en vikarie ska ju finnas till.
    Det här skulle sättas igång direkt varav det inte gjordes utan tog över en vecka. Ena läraren är hemma och vabbar små barn och så klart blir det ingenting då med 5 min om dagen för dottern.
    Har räknat att det är uppåt 15 tillfället efter jul som inte blivit av!
    Dottern säger ingenting om det här heller och vill inte berätta om det så det blir att vi känner att vi inte har någon koll överhuvudtaget.
    Har nu skrivit till rektorn så för jag höra vad för respons kommer därifrån. 
    Behöver höra från er här inne vad hade ni gjort? 

  • Svar på tråden Extra stöd skolan och blir ingenting!
  • viseversa

    Men 5 min är ju ett skämt. Hon borde få 30 min om dagen för att jobba ostört. Mina barn har flera h i veckan enskilt med speciallärare för att kunna hänga med. Men dom har konstaterad adhd diagnos.

  • tilde72
    viseversa skrev 2017-04-19 09:38:01 följande:

    Men 5 min är ju ett skämt. Hon borde få 30 min om dagen för att jobba ostört. Mina barn har flera h i veckan enskilt med speciallärare för att kunna hänga med. Men dom har konstaterad adhd diagnos.


    Tack för svar viseversa! Dottern har ingen diagnos. Jag har en aning om att hon har en personlighetsdrag av Hsp Högsensetiv och som även jag har. Därav blir det en svårighet med inlärningen och hon behöver stillhet vid inövande.
    Ja 5 min är ett jäkla skämt tycker jag med.
  • viseversa
    tilde72 skrev 2017-04-19 11:27:13 följande:
    Tack för svar viseversa! Dottern har ingen diagnos. Jag har en aning om att hon har en personlighetsdrag av Hsp Högsensetiv och som även jag har. Därav blir det en svårighet med inlärningen och hon behöver stillhet vid inövande.
    Ja 5 min är ett jäkla skämt tycker jag med.
    Men kräv ändring. Och att hon behöver MINST 30min om dagen för att jobba ostört. Dom tänker säkert att "äh 5min är ju ingenting så det gör nog inget om vi hoppar över det idag,i morgon,på torsdag mm mm mm"
  • Froken Lokens

    5 min per dag är ju ingenting! Hon hinner knappt sätta sig in i uppgiften innan minuterna är slut. Hur kan du ha gått med på det här?

  • tilde72
    Froken Lokens skrev 2017-04-19 15:04:17 följande:

    5 min per dag är ju ingenting! Hon hinner knappt sätta sig in i uppgiften innan minuterna är slut. Hur kan du ha gått med på det här?


    Ja herregud! Hur kunde vi, jag och mannen gå med på något sådant egentligen. Tänker att när vi hade mötet så var det 5 min det de kunde undvara. Det är alltså en av de två fröknarna som sätter sig då med min dotter de tillfällen som sker. Oacceptabelt och får se vad som nu sker.
  • tilde72
    viseversa skrev 2017-04-19 14:59:59 följande:
    Men kräv ändring. Och att hon behöver MINST 30min om dagen för att jobba ostört. Dom tänker säkert att "äh 5min är ju ingenting så det gör nog inget om vi hoppar över det idag,i morgon,på torsdag mm mm mm"
    Så sant som du skriver viseversa! 
Svar på tråden Extra stöd skolan och blir ingenting!