• liberotutte

    Vårdnadstvis ! se hit

    jag och min sambo ska separera.
    jag vill att vi har barnen varannan vecka , det normala så att säga.
    jag ska bo hos mina föräldrar och ha barnen varannan vecka vill jag och hon säger att jag inte får det .
    hon vill att jag ska ha barnen varannan helg.
    försöker hon ta barnen ifrån mig ?

    anledningen till att ja ska bo hos mina föräldrar med barnen är för att spara ihop pengar så jag kan köpa något riktigt fint hus o kunna unna mina barn väldigt mycket.
    jag har fast jobb och stabil ekonomi.

    har jag rätt att bo på detta sätt med mina barn varannan vecka ?

    snälla ni som har koll skriv ! tack Med vänlig hälsning

  • Svar på tråden Vårdnadstvis ! se hit
  • Anonym (dokumentera)

    Hej,

    Det är viktigt att du dokumenterar alla konversationer ni har, spelar in allt hon säger och sparar det hon skriver.

    Du behöver få på papper eller inspelning att hon anser att du är en tillräckligt bra förälder för att få ha barnen varannan helg.

    På så sätt så kan hon inte i efterhand hävda att du är en olämplig förälder i själva vårdnadstvisten.

    Du har rätt till delad vårdnad och din boendesituation är inga problem så länge miljön inte är skadlig för barnen.

  • KKarate

    Viktigast är att du sonderar en riktigt bra advokat. Så får du ta det rättsligen. Se till ha en bra hemförsäkring.

    Men tills rätten beslutat så ska du har barnet varannan vecka. <- detta får du tvinga dig till, annars ligger du sämre till.

  • SSF
    KKarate skrev 2017-04-25 16:09:24 följande:

    Viktigast är att du sonderar en riktigt bra advokat. Så får du ta det rättsligen. Se till ha en bra hemförsäkring.

    Men tills rätten beslutat så ska du har barnet varannan vecka. <- detta får du tvinga dig till, annars ligger du sämre till.


    Japp. Ta barnen och ring polisen om hon vägrar.
  • Anonym (qq)

    men att bo hos föräldrarna, alltså det väcker ju en del frågor faktiskt. Klarar du inte av ta hand om barnen själv? Räknar du med att dina föräldrar ska ta hand massor om barnen? Hur gammal är du?

  • Anonym (qq)

    hur gamla är barnen? Har ni riktigt små barn är det vanligt att de bor mer hos mamman först och att man successivt fördelar om tiden vartefter. Men tycker du ska googla på tex försäkringskassans hemsida och läsa på lite.  Att skriva hör visar bara att du inte vet så mkt och tror du ska få bästa hjälpen här men vad du kommer få är en massa olika åsikter 

Svar på tråden Vårdnadstvis ! se hit