• ledsenocharg

    Är det något fel på kattungen??

    Hej!

    Jag har köpt en kattunge som nu är 9 veckor och som flyttar hem till mig när den är 12 veckor. Jag har varit så lycklig och bara väntat. Jag hälsade på den när den var 6 veckor och tyckte den var underbar. Fick lite bilder skickade av ägaren idag på den och skulle visa en vän som sa "Den ser ju helt jävla mongo ut! Som en downssyndrom. Skelögd också!". Blev jätteledsen och kan inte släppa tanken nu.

    Utifrån bilderna att döma - ser det ut att vara något fel på den?



    Tacksam för svar! ????

  • Svar på tråden Är det något fel på kattungen??
  • ledsenocharg

    Det är en blandning av ocicat och maine coon. Ocicats har väldigt stora öron. Ägaren sa att han var nyvaken på bilderna.

  • anna7607

    Vintyrig ja men det brukar ge sig. Inge fel på den bebisen inte supersöt och härlig färg och teckning . Oroa dig inte njut av din bebis när du får hem den.

  • Birgitta02

    Visst tittar den lite i kors. Men många kattungar har inte ögonen i ordning förrän senare. Tror inte alls du behöver vara orolig.

    Jag minns jag fick världens fulaste katt, som vi räddade från gatan som liten unge. Korta framben och jättejättelånga bakben. Såg ut som en hare! Svansen var också otroligt lång. Vi bara garvade! Men den växte ikapp sig :). Och blev en otroligt vacker katt.

    Himla taskig kompis du har förresten!

  • Ajdidodii

    Tycker hen ser lite trött ut på bilderna, lite skelögd men i övrigt en jättesöt kattunge. Bry dig inte om vad din kompis säger!

    Min katt var betydligt mer vindögd än din när hon var i samma ålder, men det har rättat till sig mycket med åldern.

  • Birgitta02

    Se bara till att katten är veterinärbesiktad innan du får hem den. Och se till att försäkra den så fort du bara kan.

Svar på tråden Är det något fel på kattungen??