• TezzaN26

    Gravid och träning

    Ni som tränar under graviditeten, vad tränar nig och hur mycket? Jag gillar och löpa är de någon som fortsatte med lite löpning i början av graviditeten. Planerar och bli gravid och vill kunna träna under denna graviditeten.

  • Svar på tråden Gravid och träning
  • Rödtjärnens Anna

    Ingen graviditet är den andra lik, och hur mycket man själv orkar och kan beror på hur kroppen reagerar.

    Det går bra att träna som löpning i början och se kanske gå över till en mer anpassad träning t.ex vattengympa de sista månaderna.

    Jag kunde röra på mig dom vanligt tills ungefär v. 15. Sen har foglossningar satt vissa begränsningar. Jag tränar dock lite styrketräning för att hålla igång kroppen och rör på mig så gott jag kan (i dag v. 28).. men jag saknar verkligen träning men det går bara inte.

  • Pärlan11

    Jag tränar crossfit, fram tills andra trimestern körde jag på som vanligt sen fick jag ändra övningarna då magen kom ivägen! Kör på med det du vill, du känner din kropp bäst! Skit i va alla andra säger är bra eller dåligt!

  • Aquaskinbeauty

    Rekommenderar att söka på gravid träning alfafitness skrolla längst ner bästa artikeln för att få stadiga ben gällande träning när man är gravid

Svar på tråden Gravid och träning