• Äldre 22 Apr 10:13
    3488 visningar
    2 svar
    2
    3488

    Hur har ni ätit efter Pulverdiet?

    Hej! 
    I 2 veckor har jag ätit Vlcd, shakes och soppor. Har gått ner ca 6 kilo.  Är det någon mer som har gått på Vlcd som vill dela med sig om vad ni åt efteråt och hur viktminskningen har gått för er? :)

  • Svar på tråden Hur har ni ätit efter Pulverdiet?
  • Anonym (K)
    Äldre 22 Apr 14:15
    #1

    Jag åt inte just den dieten utan bara lågt kaloriintag. Det var väldigt svårt för mig att ställa om till "vanlig" mat, utan att det blev för mycket... Och tyvärr är väl det problemet med alla former av dieter. Att man iofs går ner i vikt, men sen är det svårt att hålla det. Ett tips kan vara att "trappa ut" långsamt och börja med att byta ut ett mål mot vanlig mat, kanske frukosten. Och att då se till att välja ett hälsosamt alternativ. Nästa steg kan vara att byta ut lunchen, och till sist även kvällsmaten.

    Men det beror ju också på om du vill fortsätta gå ner i vikt eller bara behålla din viktnedgång.

  • Äldre 2 May 12:10
    #2

    Jag är just nu i omställningsperioden från pulverdiet till normal föda. Det börjar med att äta vanlig frukost och sen fortsätta med pulver resten av dagen och att sen successivt byta ut mål efter mål till vanlig kost. Jag har gått på drygt 800kcal om dagen på pulver och med frukost så ligger jag på drygt 1000 kcal istället. Tanken är att fortfarande ligga på kaloriskt underskott även i fortsättningen med vanlig mat. Det gäller att utnyttja omstarten som pulver ger till att komma in i nya bättre vanor så det gäller att vara väldigt selektiv med vad man går tillbaka till så att man inte kommer tillbaka i ovanorna som gjorde att man gick upp i vikt en gång i tiden. Jag har märkt att bröd är livsfarligt för mig. Även när det är grovt bröd eller knäckebröd så blir det som en drog som gör att jag bara blir sugen på att äta mer så jag kommer försöka hitta någon annan frukost som inte ger samma reaktion. Rekommendationerna är att gå för så nyttiga alternativ som möjligt. Nyckelhålsmärkt och i allmänhet det som är i linje med GI är bra val.

Svar på tråden Hur har ni ätit efter Pulverdiet?