• MissNastrax

    Knäppa grannar - din story!

    Nästan alla har vi haft knäppa grannar, folk som anser att ens gård är allmän lekplats för sina barn, att din pool är för dem att nyttja när bäst dem vill, någon som lånar saker från dig utan att kolla om det är okej eller någon granntant som spionerar och berättat för hela byggden att du har en affär på sidan av äktenskapet för hon såg en okänd man krama dig i dörren (som kan varit din släkting som sällan är på besök.

    Jag vill höra era storys!

  • Svar på tråden Knäppa grannar - din story!
  • Anonym (Grannfamiljen)

    Vi har en märklig grannfamilj. Mamman är supertrevlig, resten av familjen är udda. Ingen av sönerna (2st) hälsar när vi möts. Tydligen har dom en dotter också som jag ALDRIG har sett - sambon har sett henne en gång.

    Den yngsta sonen går alltid runt i frack och hög hatt ute. På vintern har han typ tunna tunna ballerina skor på fötterna.

    Den äldsta sonen går alltid i adidas mjukisar och t-shirt. Året runt. Dom är sällan ute. Mamman kan sitta på trappen i solen på sommaren och den äldsta sonen beskär träden på våren men inte mer än så.

  • Anonym (H)

    En konstig granntant ville rasta sina hundar i vår trädgård och när jag sa att det inte gick för att vi har katter som brukar gå ut ville hon veta när katterna är ute...

    Som om man släpper ut katterna enligt en exakt schema...

    ;)

  • Mahk1038

    När jag bodde i korridor hade vi en snubbe som inte stängde sin dörr när han och flickvännen hade sex. När man gick till köket hörde man deras stönande vilket var jävligt obekvämt. Detta hände massor av gånger så det var inte bara som han glömde en gång. Weirdo!

  • MissNastrax

    Kan lägga upp själv för att börja;

    Hade en granne som kom varje helg klockan 08:00, stövlade in och skulle ha kaffe. Spelade ingen roll om min dåvarande sambo var hemma eller inte utan han hade sin tradition att komma på kaffe och jag tror jag öppnade dörren minst 80% av gångerna i endast morgonrock då han väckte mig/oss när han knackade på och började rycka i dörren. Han var så otroligt snäll den mannen så man tyckte mest synd om honom men lite udda var det.

    En annan granne vi hade när jag bodde hemma (med min farsa) som kom och snokade helatiden vad vi gjorde och kunde rätt ofta helt sonika bara ta grejer och gå iväg med.. en gång la vi om taktegel och min farsa var på taket med sin bror medan jag lagade lunch, kommer ut och stegen är borta. Då har granngubben tyckt han behövt stegen när han ändå var där och kolla på vad de pysslade med (takläggningen) och tagit med stegen hem när han gick.. stolpskott.

    En annan granne hemmavid farsan kom och bad att få låna mig från "mina kvinno sysslor" några timmar för att klä in alla hans träd på tomten med tidningspapper så de skulle klara vintern. För det första träden behöver inte papper för att överleva; han packade in björkar och allt möjligt och för det andra jag var väl inte ogifta dottern som agerade husmor alá 1600-talet?

    Sista jag har var när jag flyttade hemifrån till ett hus som varit ett boningshus som byggts om till lägenheter, det var feldragen el, skabbigt, trasigt och hyresvärden hade stoppat in massa släktingar i huset så jag och en till var utbölingar. Paret som delade våning med mig klagade ständigt på mig om diverse saker (spela hög musik - jag hade inte ens en stereo osv osv). De ställde ut och kopplade in en liten frysbox utanför sin lägenhet - den gick på min elmätare. Min räkning stack i höjden och jag gick över till dem för att prata med dem om den varpå jag ljög och försökte utpressa det stackars gamla paret m.m, stängde sonika av all el på min mätare förutom i köket så min kyl/frys skulle fungera och informerade dem om det så de hade chansen att flytta sin frys. När det gått några dagar så kom dem och bad om ersättning för att jag förstört deras kött i frysen för att jag stängt av elen..

    Hände flera gånger också att jag var hemma och städade för fulla muggar eller rensade ut alla mina saker (släng, skänka, spara osv) så kunde mannen från gamla paret på andra sidan korridoren i detta skabbhus stå i mitt vardagsrum och oja sig över att det var så stökigt (kanske möblerade om eller hade mina lådor där för sorteringen) "vänta bara till Magnus får höra detta" dvs hyresvärden al. kläcka ur sig "ojdå här var det städat - för ovanlighetens skull"... han bara gick in, började låsa dörren dagtid (då jag liksom trodde man respekterade sina grannar och detta var en by jag bodde i dvs många hade sina dörrar olåsta på dagen) vilket resulterade i att han stod och ryckte i dörren och undrade vad jag dolde där inne.. hyresvärden tyckte jag kunde låta hans svärfar hållas :/

  • Anonym (Man)

    Vår granne blev vi varnad för av andra när hon flyttade in. Hon hade tydligen hamnat i konflikt med i princip alla: t.o.m. hennes egna barn vägrar bo med henne, de bodde hos pappan. Han hade naturligtvis lämnat henne...

    Hon var jättetrevlig. Efter ungefär 2 veckor så ville hon ha tillstånd av oss att bygga en inglasad uteplats i direkt anslutning till vår tomt, med direkt insyn både in i huset och på vår tomt. Vi tyckte att hon kanske kunde bygga den 2 - 3 meter från tomtgränsen i alla fall. Då fick vi höra att hon inte behövde ha våran tillåtelse, hon hade bara frågat för att vara snäll. Då berättade jag att det var en bygglovspliktig konstruktion, och att hon naturligtvis fick söka bygglov, och att det var upp till kommunen att bestämma, men att vi inte skulle samtycka till bygget.

    Då hotade hon oss. Hotade att hon skulle förgifta katterna, skära halsen av barnens kaniner etc. Helt galen blev hon. Några veckor senare blev jag anmäld till socialen för barnmisshandel. Detta spred hon även till grannarna.

    Socialen la ner allt då det inte fanns tillstymmelse till blåmärken eller bevis, och att barnen var harmoniska o lugna, men då fattade man ju varför man blev varnad innan hon flyttade in.

    Nu har hon bråkat med alla grannar runtomkring. Så hon är helt socialt utfryst. Satkärring.

  • MissNastrax
    Anonym (H) skrev 2017-04-22 12:49:01 följande:

    En konstig granntant ville rasta sina hundar i vår trädgård och när jag sa att det inte gick för att vi har katter som brukar gå ut ville hon veta när katterna är ute...

    Som om man släpper ut katterna enligt en exakt schema...

    ;)


    Alltså haha, men seriöst det borde ju inte vara okej även om katterna inte ens existerade ^^
  • MissNastrax
    Mahk1038 skrev 2017-04-22 12:58:01 följande:

    När jag bodde i korridor hade vi en snubbe som inte stängde sin dörr när han och flickvännen hade sex. När man gick till köket hörde man deras stönande vilket var jävligt obekvämt. Detta hände massor av gånger så det var inte bara som han glömde en gång. Weirdo!


    Ingen som gick och demostrativt smällde igen dörren under akten? ^^
  • MissNastrax
    Anonym (Man) skrev 2017-04-22 13:03:54 följande:

    Vår granne blev vi varnad för av andra när hon flyttade in. Hon hade tydligen hamnat i konflikt med i princip alla: t.o.m. hennes egna barn vägrar bo med henne, de bodde hos pappan. Han hade naturligtvis lämnat henne...

    Hon var jättetrevlig. Efter ungefär 2 veckor så ville hon ha tillstånd av oss att bygga en inglasad uteplats i direkt anslutning till vår tomt, med direkt insyn både in i huset och på vår tomt. Vi tyckte att hon kanske kunde bygga den 2 - 3 meter från tomtgränsen i alla fall. Då fick vi höra att hon inte behövde ha våran tillåtelse, hon hade bara frågat för att vara snäll. Då berättade jag att det var en bygglovspliktig konstruktion, och att hon naturligtvis fick söka bygglov, och att det var upp till kommunen att bestämma, men att vi inte skulle samtycka till bygget.

    Då hotade hon oss. Hotade att hon skulle förgifta katterna, skära halsen av barnens kaniner etc. Helt galen blev hon. Några veckor senare blev jag anmäld till socialen för barnmisshandel. Detta spred hon även till grannarna.

    Socialen la ner allt då det inte fanns tillstymmelse till blåmärken eller bevis, och att barnen var harmoniska o lugna, men då fattade man ju varför man blev varnad innan hon flyttade in.

    Nu har hon bråkat med alla grannar runtomkring. Så hon är helt socialt utfryst. Satkärring.


    Fan vilken obehaglig människa :/
  • Anonym (H)
    MissNastrax skrev 2017-04-22 13:08:38 följande:

    Alltså haha, men seriöst det borde ju inte vara okej även om katterna inte ens existerade ^^


    Ja , men det var en gammal tant , så det verkade mer diplomatiskt att nämna katterna än att säga att hon verkar helt knäpp.

    Givetvis rastar man inte sina hundar i någon annas trädgård , dessutom finns det skog mm är närheten.
  • MissNastrax
    Anonym (H) skrev 2017-04-22 13:15:07 följande:

    Ja , men det var en gammal tant , så det verkade mer diplomatiskt att nämna katterna än att säga att hon verkar helt knäpp.

    Givetvis rastar man inte sina hundar i någon annas trädgård , dessutom finns det skog mm är närheten.


    Var hon så pass skruttig så det var närmsta gräsmatta?
Svar på tråden Knäppa grannar - din story!