• Iskatt

    IVF Juni 2017

    Hej,

    Jag ska göra min allra första IVF i juni i år. Jag är 29 (snart 30) och min sambo 28. Vi har försökt i 2 år utan något resultat. Inget fel på någon av oss efter utredning, vilket är extra nervöst då det vore skönare att veta exakt vad felet är. Men får hoppas på det bästa nu. 

    Några fler som ska göra IVF i juni? Jag kör den korta och börjar med sprutor i slutet på maj. Vore kul att höra från fler och byta erfarenheter. :)

  • Svar på tråden IVF Juni 2017
  • Irk

    Vi håller på som bäst och är på sprutdag 4. Om allt går som det ska blir det äggplock 2 maj så vi är nog lite före er.. hoppas allt går bra för er, lycka till!

  • Essie32
    Iskatt skrev 2017-04-22 21:51:29 följande:

    Hej,

    Jag ska göra min allra första IVF i juni i år. Jag är 29 (snart 30) och min sambo 28. Vi har försökt i 2 år utan något resultat. Inget fel på någon av oss efter utredning, vilket är extra nervöst då det vore skönare att veta exakt vad felet är. Men får hoppas på det bästa nu. 

    Några fler som ska göra IVF i juni? Jag kör den korta och börjar med sprutor i slutet på maj. Vore kul att höra från fler och byta erfarenheter. :)


    Hej!

    Jag ska ta mina första sprutor ikväll, kör långa protokollet. Hinner precis innan sommar!

    Har du hunnit göra ivf eller är du igång nu?
  • Oak84

    Hej

    Jag ska också börja med mina sprutor ikväll. Så nervös!

    Vi har försökt få barn i 2 år och utredningen visade att vi båda är friska. Så det är oförklarligt. :( Hade nästan varit skönare att få veta att man hade nått. Kan låta konstigt men det är så sjukt frustrerande att man inte får till det trots att allt ser fint ut. Men i alla fall så kör vi igång ikväll och håller tummarna. Det är första gången för oss. 

  • Essie32
    Oak84 skrev 2017-06-07 19:58:01 följande:

    Hej

    Jag ska också börja med mina sprutor ikväll. Så nervös!

    Vi har försökt få barn i 2 år och utredningen visade att vi båda är friska. Så det är oförklarligt. :( Hade nästan varit skönare att få veta att man hade nått. Kan låta konstigt men det är så sjukt frustrerande att man inte får till det trots att allt ser fint ut. Men i alla fall så kör vi igång ikväll och håller tummarna. Det är första gången för oss. 


    Hej!

    Vad kul att du också började igår kväll :)
    Vilka hormoner tar du?
    Jag tar 2 olika, bemfola och menopur , båda i styrka 225. Vul nästa vecka på onsdag så ska se hur jag reagerar på medicinerna.
    Jag har lågt amh värde, dvs förmodligen inte jättemånga ägg kvar. Jag är 32 och min man 34 i år. Han har på tok för lågt antal spermier, pigga och glada men bara 1,5 mlj vilket räcker inte för en naturlig befruktning.
    Jag tog ägglossningsstimulerande Letrozole januari-maj och fattade inte härför det tog sig inte.. nu vet vi att inga spermier hann ta sig upp, de var för få.
    Ända sättet att få barn i dags läger är via ivf just. De kommer befrukta äggen med isci också, just pga lågt antal spermier.

    Håller tummarna på att du reagerar på medicinen och många fina ägg mognar för äggplock ! Kram <3
  • Oak84

    Hej

    Jag äter bemfola 150  sen ska jag börja med orgalutran sen är det 2 till mediciner, jag kör den korta. Vart går du någonstans? jag går på Sophia hemmet. 

    Håller tummarna för dig. Kämpa på med sprutorna. Tyst

  • Iskatt
    Irk skrev 2017-04-23 11:44:25 följande:

    Vi håller på som bäst och är på sprutdag 4. Om allt går som det ska blir det äggplock 2 maj så vi är nog lite före er.. hoppas allt går bra för er, lycka till!


    Lite dåligt uppdaterat av mig. Jag väntar på införande av blastocyst (stavas det så?) på måndag! Så spänd och förväntansfull! :)

    Hur gick det för dig?
  • Iskatt
    Essie32 skrev 2017-06-07 09:24:16 följande:
    Hej!

    Jag ska ta mina första sprutor ikväll, kör långa protokollet. Hinner precis innan sommar!

    Har du hunnit göra ivf eller är du igång nu?
    Hur gick det med sprutorna? 

    Jag gjorde äggplocket igår, vilket inte var lika farligt som jag trodde det skulle vara. Det blev 11 ägg och 10 vart befruktade! Nu väntar jag otåligt till måndag då (förhoppningsvis) ett ska in igen! 
  • Iskatt
    Oak84 skrev 2017-06-07 19:58:01 följande:

    Hej

    Jag ska också börja med mina sprutor ikväll. Så nervös!

    Vi har försökt få barn i 2 år och utredningen visade att vi båda är friska. Så det är oförklarligt. :( Hade nästan varit skönare att få veta att man hade nått. Kan låta konstigt men det är så sjukt frustrerande att man inte får till det trots att allt ser fint ut. Men i alla fall så kör vi igång ikväll och håller tummarna. Det är första gången för oss. 


    Ja det är sjukt frustrerande att inte kunna "skylla" på något, och det är lättare för andra då att typ bara "men slappna av bara så ska du se att det fungerar för er". Demon

    Gick det bra med sprutorna?

    Håller tummarna för alla er!
  • Irk
    Iskatt skrev 2017-06-08 20:28:13 följande:
    Lite dåligt uppdaterat av mig. Jag väntar på införande av blastocyst (stavas det så?) på måndag! Så spänd och förväntansfull! :)

    Hur gick det för dig?
    Är i v 7 sombäst väntar på första vul å e så spänd.. inte mått illa en dag ännu så de känns som om ja inte riktit kan tro det ännu.. hur går det för er nudå?
  • Oak84
    Iskatt skrev 2017-06-08 19:37:16 följande:
    Ja det är sjukt frustrerande att inte kunna "skylla" på något, och det är lättare för andra då att typ bara "men slappna av bara så ska du se att det fungerar för er". Demon

    Gick det bra med sprutorna?

    Håller tummarna för alla er!
    Det gick bra med sprutorna, tycker det är lite obehagligt faktiskt och är nervös inför söndagen då jag sa börja med 2 sprutor. Den andra sprutan är lite större.

    Känner av en molande mensvärk idag. Väldigt svag dock. Någon annan som känt så?
Svar på tråden IVF Juni 2017