• Äldre 23 Apr 01:47
    3134 visningar
    0 svar
    0
    3134

    Vad kan det vara för fel (ger snart upp) ?

    För några år sedan började en obehagskänsla i kroppen komma tillsammans med en enorm trötthet och sjukdomskänsla som bara har blivit värre och värre. Har varit näst intill 100% sängliggandes senaste månaderna och har rysningar och känner mig sjuk i hela kroppen och har ont djupt i skelettet längst ryggraden och i armarna och benen (svårt att säga om det är skelettet eller djupt i musklerna). Detta är så pass obehagligt att jag ibland måste ligga på golvet och sprattla för jag vet inte vart jag ska ta vägen, det är en så djup pirrande obehagskänsla och värk längst ryggraden och pågrund av det kan jag inte heller koncentrera mig på någonting alls, hemskt är det.


     


    Har självklart varit hos läkare för detta och utretts för MS, tagit prover för borrelia och även gjort en CT ländrygg och MR hjärna utan att man har hittat vilken sjukdom jag lider av. Jag fick även komma till beteendemedicinsk smärtmottagning på karolinska men det har inte hjälpt något och dom sysslar inte med att utreda orsaken heller.


     


    Nu är det så att det har blivit värre. Jag vaknar på nätterna och hackar tänder och känner mig konstant skakis i kroppen. Senast igår så fick jag en smärtattack då det högg till ordentligt i magen på vänster sida och det gick som en kniv rakt igenom magen och ut på vänster sida i ryggen, det behöver dock inte vara relaterat men jag nämner det bara för att. Jag har också blivit betydligt tröttare och sover ca 15 timmar per dygn.


     


    Är helt desperat, jag vet inte vart jag ska ta vägen, det känns som jag kommer att dö snart. Jag försöker pusha mig till att göra saker men min kropp orkar verkligen inte, jag får svårt att hålla ögonen öppna och påfrestningen blir för stor av något så trivialt som att ta en dusch eller gå en promenad. På detta så har jag också en obehagskänsla i magen och den känns utspänd och uppblåst konstant.


     


    Jag känner verkligen att det är kört nu. Jag måste få hjälp och det är snabbt. Är det någon här som kan tipsa om någon bra läkare som kan hitta en diagnos och ge behandling? Alla idéer och tips om vad det kan bero på tas tacksamt emot. Gör vad som helst för att få kontakt med någon som kan hjälpa mig.

Svar på tråden Vad kan det vara för fel (ger snart upp) ?