• cosy81

    Blödning efter ivf

    Vi gjorde äggåterföringen den 6/4 och skulle ta gravtest den 19/4. Jag har fått 4 positiv gravtest (svagt plus men ändå ett plus) sen ca en tim efter jag tog testet började jag blödde, inte så mycket som vid mens, det räckte med ett binda på hela dagen, kom mest när jag skulle kissa. Testat igen den 23/4 och det stå inte gravid på den digitala test. I samband med blödningen försvuan spänningar i brösten men nu har jag illamående och kan inte äta visa mat och vet att det låter konstigt men har också en hund hemma som följer mig överallt och sitter och bara titta på mig om jag sitter i soffan vilket är väldigt ovanligt då hon brukar är mest för sin husse. Betyder det att testet är fel? Är väldigt förvirrad just nu.

    Skulle har fått mens den 17/4, fick blödning den 19/4 men vara bara i ett dygn och inte alls som min mens bruka vara. Hade inte heller smärta eller något liknande mensvärk.

  • Svar på tråden Blödning efter ivf
  • Jag är bara jag

    Efter IVF-graviditet brukar man få göra VUL v.8-9 för att se hur det står till så det får du också göra. Blödningar betyder inte automatiskt missfall.

  • ssa123

    Gravsymtom brukar kunna komma och gå en del.

    Personligen har jag vid mina tre graviditeter inte haft så mycket spänningar i brösten alls.

    Vad gäller testen så låter det märkligt att det plötsligt är neg.

    Har haft två missfall kring v 8-9 och då var testen pos i nån vecka efteråt.

    Tror att blödningar vid ivf är ganska vanligt?

    Lycka till!

  • cosy81

    3 av de positiva test jag fick var ett par dagar innan jag skulle egentligen ta de, den sista var samma dag som jag fick blödningen. Tycker det är bara konstigt att jag blödde i ett dygn bara. Så har inte haft min mens än för bruka blöder iaf minst 5 dagar och men mensen gå det inte använder bindor och absolut inte en binda på hela dagen. Känner inte mig grav men som sagt illamående, hungrig hela tiden, springer på toa mer ofta och kan inte äta visa mat. Men ändå neg test. Om jag är gravid skulle det inte visas ganska tydligt på gravtest nu

  • Vickan I

    Har de fyra svaga testen du tagit varit på olika dagar? Har de i så fall varit lika svaga? Om testen tagits olika dagar men är lika svaga tyder det på för dålig stegring för att vara en fullgod graviditet. Jag fick också svaga gravtest som blev till minus på ett av våra FET. En sk kemisk graviditet. När tog du första svaga testet? Om det gått några dagar från det till nu skulle ett nytt test visa klart tydligare. Visst kan ett digitalt test visa fel, men mkt ovanligt. Blödning i sig behöver verkligen inte betyda att det är kört. Sämre prognos för svaga test som inte blir starkare i så fall tyvärr.

  • cosy81

    Tog test den 15/4 , 16/4, 18/4 och 19/4 och blöder den 19. Sen tog jag en idag (den digitala) men vet inte om det ska räknas som mens eller inte då jag bara blödde i ett dygn och inte mycket alls. Sen vet jag inte om jag fått lite fel info från kliniken, själv tycker jag det är för tidigt att börja testa 13 dagar efter återföringen. Har läst att man ska vänta minst 3 veckor. Somjag skrev innanhavet inte haft något smärta eller mensvärk eller sånt alls. Efter första första försöket för två år sen så blödde jag som vanligt mens

  • Vickan I

    Beklagar, men om det var en fullgod graviditet skulle det svaga testet från den 15:e visat tydligt idag och definitivt gravid på cb. Så mkt ska hcg stiga på 8 dgr att det är en markant skillnad. Det skulle vara rätt tydlig skillnad mellan 15:e och 19:e också.

    Ruvardag 13 är inte sent att testa. Är runt då alla brukar testa. Går det vägen kan man testa bra mycket tidigare än så ofta. Kliniken tar ju i extra för att gardera sig. När vi gjorde vår första ivf för nio år sedan var det testdag på dag 10. Under åren har det skjutits fram för de ville minska få med så många kemiska graviditeter i statistiken (de som stannar av mkt tidigt). Blödningen kan ju bli konstig ibland. Vid några av mina misslyckade försök har jag varit tvungen att sluta med progesteronet innan blödningen några dagar senare kommit igång.

    Men ibland läser man om mirakel här på FL, så håller tummarna!

  • Vickan I

    Håller iofs med om att flera kliniker kör td efter typ 3 veckor numera. Men till stor del med anledning av det jag skrev ovan. Vid ivf fäster ägget snabbare efter återförande än om man sexar som vanligt hemma. Får man tex ett femdagars återfört fäster det ofta inom 24h.

  • cosy81

    vi har inte så stora förhoppningar med att vi fick ett negativt på testet, det är bara jätte jobbigt att jag har fått alla symptomen efter blödningen. Det är jätte svårt att inte tänker på saker när jag mår illa typ hela tiden.

    Har inte tagit extra hormoner alls med detta ivf försök utan har gjort ägg återföringen på min vanlig cykel.

Svar på tråden Blödning efter ivf