• fellanbellan

    Är jag gravid trots PCOS?

    Hej! Har PCOS och blev gravid med hjälp av pergotime då jag inte kan få egen ägglossning. Min dotter föddes i början av 2016:)

    Har aldrig mens, men för ett tag sedan hade jag en liten blödning i 2 dagar som måste ha varit mens. Vi vill gärna ha ett barn till och har därför börjat ha oskyddat sex i hopp om att kroppen ska fixa det utan hormoner denna gång. Nu tror jag att jag kanske kan vara gravid, men tycker att mitt gravtest är för otydligt! Kan ni hjälpa mig:) va tror ni? Är det ett positivt gravtest:)

  • Svar på tråden Är jag gravid trots PCOS?
  • Pumlan

    Hej!

    Jag har också PCO, sökte hjälp i höstas på en privat klinik efter ca 1 års försök att bli gravid. Har även försökt i tidigare förhållande, så det är 8 års sedan jag började kan man säga.

    Hos sen privata läkaren kom vi överens om att jag skulle gå ner i vikt innan vi försökte med hormoner, ett halvår senare skulle jag komma tillbaka.

    Nu i slutet av mars var det dags, -23kg. Dagarna innan läkarbesöket så mådde jag jättedåligt, mådde illa, hög kroppstemp och hemsk frossa. Kände att jag ville göra ett test innan jag började med stimulering av ägglossningen. Och jag plussade dagen innan besöket! Avbokade inte utan fick göra ultraljud istället i vad som då var v6 ca.

    Min senaste mens då var mycket liten och kortvarig, men vi räknade ändå den. I fredags var jag på ett till ultraljud och det visade att det gått längre än vad vi trodde, hoppade från v 8+2 till 9+4 vilket nog tyder på att blödningen jag hade var en så kallad nidblödning som kan uppstå när ägget fäster :)

Svar på tråden Är jag gravid trots PCOS?