• ElsaLuvan

    Hur mycket sparar du (personligen) per månad?

    Är nyfiken på hur mycket pengar som är "normalt" att spara, eftersom jag själv försöker att spara ihop till handpenning på en bostad.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket sparar du (personligen) per månad?
  • nnnnnnnn

    Svårt att svara på då vi sparar i lite olika former.
    Vi amorterar mer än vi måste.
    Sparar lite till pensionen.
    Sparar korttidssparande till semester mm.

    Men om det var skarpt läge och jag behövde spara till något särskilt tex inför barnledighet, bostad eller liknande så hade jag säkert kunna skärpa till mej och spara kanske 10 - 15 000 kr/mån.


    Men det är tufft att spara mycket. Man får offra mycket vardagslyx som att slappa i soffan eller spela spel med barnen och istället ställa sig och baka bröd efter jobbet...

  • Lian63

    Allt som finns kvar på lönekontot nät nya lönen kommer, kan bli mellan 3000-12000

  • Mrs Green

    Just nu bara 1000 kr till pensionen för att den var svår att pausa. I övrigt har jag pausat allt sparande och lever istället på sparpengar i ett år när jag pluggar och bara tar studiebidraget. När jag jobbar sparar jag ungefär 8000 kr/månad (och min man lika mycket).

  • Ankissen
    Lian63 skrev 2017-04-25 21:15:14 följande:

    Allt som finns kvar på lönekontot nät nya lönen kommer, kan bli mellan 3000-12000


    Precis så gör jag med! :)
  • fluu

    Ibland ingenting, ibland upp till 2000(sällan dock). Sparar det som blir över.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Hur mycket sparar du (personligen) per månad?