• Anonym (TS)

    Är det fel att rata överviktiga kvinnor?

    Jag är man och undviker helst att dejta kvinnor som är överviktiga. Jag finner dem helt enkelt inte attraktiva på något sätt. De behöver inte vara pinnsmala eller vältränade, men har de ett BMI som närmar sig övervikt så nej tack.

    Själv ligger jag inom intervallet normalvikt:

    bmiraknare.se/

    Vad tycker Familjeliv om den inställningen? Är det dömande och trångsynt att inte vilja dejta kvinnor med svallande fettvalkar?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det fel att rata överviktiga kvinnor?
  • Meriall

    Dejta bara personer som attraherar dig... Det hade varit trångsynt om du tyckte att ingen skulle dejta överviktiga kvinnor men absolut inte om det är din personliga preferens bara.

  • Mirja von Beau

    Fattar inte problematiken. Du ogillar överviktiga kvinnor ergo varför skulle du dejta dem då? 

  • Anonym (J)

    Nej , det är aldrig fel att välja bort någon man inte finner attraktiv.

    Du som valde ja , ( just nu när jag skriver är det en röst ) skulle du verkligen vilja vara med någon som finner dig oattraktiv men blir ihop med dig ändå för att vara snäll eller PK eller vilken annan anledning man kan ha?

    Vill du inte ha en partner som faktiskt tänder på dig och tycker du är det finaste som finns?

  • Mirja von Beau
    Anonym (TS) skrev 2017-04-26 10:07:33 följande:

    Jag är man och undviker helst att dejta kvinnor som är överviktiga. Jag finner dem helt enkelt inte attraktiva på något sätt. De behöver inte vara pinnsmala eller vältränade, men har de ett BMI som närmar sig övervikt så nej tack.

    Själv ligger jag inom intervallet normalvikt:

    bmiraknare.se/

    Vad tycker Familjeliv om den inställningen? Är det dömande och trångsynt att inte vilja dejta kvinnor med svallande fettvalkar?


    Skulle gärna vilja veta varför du undrar det? Utveckla gärna!
  • Vattumankillen
    Anonym (J) skrev 2017-04-26 10:42:20 följande:

    Nej , det är aldrig fel att välja bort någon man inte finner attraktiv.

    Du som valde ja , ( just nu när jag skriver är det en röst ) skulle du verkligen vilja vara med någon som finner dig oattraktiv men blir ihop med dig ändå för att vara snäll eller PK eller vilken annan anledning man kan ha?

    Vill du inte ha en partner som faktiskt tänder på dig och tycker du är det finaste som finns?


    Det är viktigt att man också ska gå efter personlighet.
  • Domesticgoddess
    lejonetDaniel skrev 2017-04-26 10:59:18 följande:

    Det är viktigt att man också ska gå efter personlighet.


    Visst är personligheten viktig men att ha ett kärleksförhållande med någon "bara" för att han eller hon har en bra personlighet blir ju helt galet. För båda, vedervärdigt om ens partner inte tänder på en.

    Människor med bra personlighet har jag som vänner, människor med bra personlighet OCH som jag tänder på har jag förhållanden med. Kan inte se hur det skulle kunna vara fel på något sätt?
  • Mirja von Beau

    Nu vet jag inte vad du anser som överviktigt, ts, men jag har alltid snarare tänd på den "Nallebjörn" typen än den maraton typen. Lite hull på benen skadar aldrig främst när man behöver någon axel att luta sig mot.

  • Anonym (Fia)

    Nej, det är ju upp till var och en att välja det man attraheras av.

  • Anonym (J)
    lejonetDaniel skrev 2017-04-26 10:59:18 följande:

    Det är viktigt att man också ska gå efter personlighet.


    Givetvis , men de flesta har inga problem med att träffa någon man tycker är attraktiv på utsidan och insidan samtidigt.

    Och blir man kär tycker man oftast att personen är fin oavsett vilka teoretiska preferenser man hade innan man träffade just den individen.

    Tycker man att någon är oattraktiv och avtändande på utsidan gillar man oftast inte personligheten heller...
Svar på tråden Är det fel att rata överviktiga kvinnor?