• Äldre 26 Apr 15:39
    7263 visningar
    7 svar
    7
    7263

    Kan gravtestet ha fel?

    Har inte fått mensen än, BIM + 1. Testade negativt i söndags och idag mådde jag så illa att jag spydde på jobbet. Har en stickande känsla i magen och känns som om det drar neråt liksom. Sedan har jag också kissat mycket mer än vad jag brukar.. därav testet i söndags.

    Tog ett till gravtest idag när jag kom hem efter jobbet men visade negativt???)

    Vad händer??????????????? hjälp mig

  • Svar på tråden Kan gravtestet ha fel?
  • Äldre 26 Apr 16:30
    #1

    Om man har så högt HCG så att man mår illa och kräks så kommer det synas på graviditetstest. Hcg brukar inte bli så högt förrän ca v 6-8.

  • Äldre 26 Apr 16:52
    #2

    Det är väl högst osannolikt att det visar fel om man följer instruktionerna och inte testar för tidigt,men det finns ju en del,dock anekdoter,från folk som säger att dom testade ett flertal gånger men det visat negativt trots graviditet.

    Prova morgonurin om några dagar igen. Och följ instruktionerna noga.


    Jasmin Karlsson skrev 2017-04-26 16:30:45 följande:

    Om man har så högt HCG så att man mår illa och kräks så kommer det synas på graviditetstest. Hcg brukar inte bli så högt förrän ca v 6-8.


    Fast väldigt individuellt. Jag har hyperemesis och började kräkas en vecka innan BIM. Väldigt många andra med HG har också börjat kräkas så tidigt.
  • Äldre 26 Apr 18:06
    #3

    jag har fått ett falskt negativt, vänta en vecka till och testa igen om mensen inte kommit ännu :)

  • Äldre 27 Apr 07:13
    #4

    Morgonens urin har mer tecken.

    Jag visade negativt trots många veckor in i graviditeten!

    Du är det absolut!

    Hehe, "lyckats till" men skyll dig själv resten av livet!

  • Äldre 27 Apr 21:27
    #5

    Tack så hemskt mycket för alla svar! Det glädjer mig.. idag testade jag mitt morgonturen men inget plus och heller ingen mens... är så gråtfärdig för jag förstår inte vad som händer med min kropp. Finns ju dock inget annat att göra än att vänta..

    Å andra sidan, om det inte är graviditet? Kan det vara något allvarligt? Kramar

  • Äldre 29 Apr 10:10
    #6

    Fortfarande ingen mens...

  • Äldre 29 Apr 10:16
    #7

    Om du vill vara gravid så hoppas jag verkligen för din skull. :) Själv tog jag ett test i söndags som visade negativt men jag har haft ömma bröstvårtor och migränliknande ont i huvudet samt illamående (vilket aldrig händer mig annars) så jag tänkte testa igen nästa vecka och hoppas hoppas, så hjärtat nästan spricker, att jag är gravid.

Svar på tråden Kan gravtestet ha fel?