• vallakra

    Överreklamerade filmer

    Maken och jag pratade film igår och kom in på överreklamerade filmer. Sådana som allmänt anses bra men som vi inte tycker förtjänar alla lovord från kritiker och publik.

    Naturligtvis är smak och åsikter olika och jag är inte på jakt efter någon slags debatt. Jag är helt enkelt nyfiken på vilka filmer andra inte tycker är riktigt sådana mästerverk som de anses vara.

    Jag börjar:
    Avatar (den med blå gubbar som flyger på något slags djur), jag fattar verkligen inte grejen.

    Frost (Disney), den är väl smågullig men verkligen inget speciellt.

    Finns fler men nu låter jag er fortsätta.

  • Svar på tråden Överreklamerade filmer
  • Mys mymla

    101 åringen som klev ut genom fönstret och försvann... var väl inte helt så där super duber rolig..

    En man som heter ove.. sure den var fin att den kall hjärtade ensamma gubbe öppna upp sitt hjärta där på slutet men inte var den speciellt unik...har sett liknade förr 

  • Anonym (Språk vetare)
    Anonym (963) skrev 2017-04-26 19:08:20 följande:

    Googla "reklamera"


    Skum titel på en film "Googla reklamera".

    På vilket sätt var den överreklamerad?
  • Griseknoen35
    Anonym (Språk vetare) skrev 2017-04-26 19:16:16 följande:
    Skum titel på en film "Googla reklamera".

    På vilket sätt var den överreklamerad?
    Språkvetare
  • Anonym (Språk vetare)
    Griseknoen35 skrev 2017-04-26 19:18:54 följande:
    Språkvetare
    Skum titel på en film.

    Var också den överreklamerad?
  • Majo1837

    Les Miserables- sjukt jävla tråkig och bara en massa elände. Plus att Russel Crowe inte kunde sjunga.

    Drive- inte dålig, men inte så fantastisk som alla sa att den skulle vara.

    Interstellar- långdragen och korkat slut (och ja, jag förstår teorin bakom men det var lika jävla korkat ändå) och en överspelande McConaughey.

    Och språkvetare, överreklamerad betyder framställd eller beskriven som mycket bättre än den eller det i själva verket är. Så du kan sluta bitcha om rubriken.

  • Dr Nail

    Vet inte om varken Avatar eller Frost är speciellt överskattade/överreklamerade, om man med det menar en universell klassikerstatus. Vanliga blockbusters.

    Personligen fattar jag inte alls Kubricks 2001. Eller hela Kubrick.

  • Anonym (Fglgkf)

    Allt med Chris Pratt. Måste vara en av de mest överskattade skådespelarna i nutid IMO.

    Sen är det väl många uppföljare och andra serieproducerade filmer och remakes av något gammalt som först är jätteupphypade men som visar sig vara pannkaka. Såg uppföljaren på independence day på flyget för ett tag sedan... helt otroligt vilken smörja :(

  • Anonym (Julius)

    Vet inte hur pass bekanta de är men båda uppfattar jag som en hån mot tittarna: Farväl Falkenberg och Jägarna. Urusla var och en på sitt sätt.

Svar på tråden Överreklamerade filmer