• prospicientia

    Söker vandringskompisar

    Jag är en man från Helsingborg som har gått från Smygehuk och är på väg till Kinnaroddden i Norge. Finns nån som har lust att göra mig sällskap en bit eller som jag kan bo hos på vägen? Det hade även varit roligt med en tråd här där man kunde följa mitt äventyr. :)

  • Svar på tråden Söker vandringskompisar
  • prospicientia

    Vid Storå i Västmanland. Fantastiskt med alla mänskliga möten i Örebrotrakten! :)) Vi får väl hoppas resten går bra med?! Lite orolig är jag ju alltid.

  • prospicientia

    Nu har min vän som skulle vandrat en vecka med mig i augusti fått nytt jobb och hinner inte. :(( Det känns som ett stort hål i magen. :( Det var ju min trygghet hela vandringen. Jag ger snart upp och åker hem.

    www.skd.se/2017/06/04/pa-aventyrlig-vandring-genom-sverige/

    Jag befinner mig några kilometer norr om Rossön i Ångermanland just nu i tältet. Det regnar. Några kul grejer har hänt. Jag har bl.a. fått matat en räv med jordnötsbågar. :) Men ensam nu igen? Nej, då får det vara! :( Jag orkar inte. Möten på färden kan inte ersätta vänner. Och jag får ju aldrig vad jag behöver ändå. Alltid ensam. Allt känns meningslöst. :(

  • haftigtiz

    Hej

    Häftig vandring, spännande!

    Jag bor i Västmanland så här har du redan passerat. Ge inte upp din dröm, om du har som mål att gå en viss sträcka.
     
    Har du instagram eller liknande där du publicerar bilder?
    Lycka till! Kram!

  • Alexandra1990
    prospicientia skrev 2017-07-31 17:40:21 följande:

    Är i Gällivare. Vet inte hur detta ska gå.


    Gå vidare! Det ska vara jobbigt ibland. Heja dig föresten, fan vad coolt!
  • prospicientia
    Alexandra1990 skrev 2017-07-31 18:15:15 följande:

    Gå vidare! Det ska vara jobbigt ibland. Heja dig föresten, fan vad coolt!


    Fast hur planerar man 27 mil utan möjlighet till proviantering, varav 15 mil på led! Och sen är jag ju ensam, måste ha hjälp att lära mig någon GPS-app av någon osv.
  • Alexandra1990
    prospicientia skrev 2017-07-31 18:57:04 följande:

    Fast hur planerar man 27 mil utan möjlighet till proviantering, varav 15 mil på led! Och sen är jag ju ensam, måste ha hjälp att lära mig någon GPS-app av någon osv.


    Varför har du gett dig iväg då? Planera gör man innan....
  • prospicientia
    Alexandra1990 skrev 2017-08-01 09:25:24 följande:

    Varför har du gett dig iväg då? Planera gör man innan....


    Så fungerar inte livet. Det är ständigt nya problem att lösa. Och många problem hittar man aldrig någon lösning på. Jag fick precis upp mina gamla vandringskängor av min kompis, eftersom de jag gått med hittills tar in vatten. Men innersulorna saknas till högerskon! Så han fick köra till min lägenhet och kolla efter och mycket riktigt - de låg under soffan. Så nu skickar han upp dem till Skaulo.
Svar på tråden Söker vandringskompisar