• CinnamonGirl

    Begagnad Mac?

    Är 5000 för en MacBook Air från 2013 ett okej pris?


    Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • Svar på tråden Begagnad Mac?
  • Lena

    Mata in siffrorna på Apples hemsida så får du vad de skulle återköpa den för.

  • CinnamonGirl
    Lena skrev 2017-04-27 16:06:24 följande:
    Mata in siffrorna på Apples hemsida så får du vad de skulle återköpa den för.
    Då måste man ha typ IMEI eller serienr?
    Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • Lena

    Jag hade för mig jag kollade upp pris där när jag skulle köpa en begagnad.

  • CinnamonGirl
    Lena skrev 2017-04-27 16:19:36 följande:

    Jag hade för mig jag kollade upp pris där när jag skulle köpa en begagnad.


    Är det länge sen?
  • Griseknoen35

    Alltså 5000kr för en 4 år gammal dator bör ha något speciellt för det priset. Titta runt mer på vad de som säljer lite nyare tar för priser

  • Griseknoen35

    Uppdaterar mig själv: shit de var dyra begagnade, ligger kring 5000 och upp på blocket ju. Såg ett företag som säljer med 6 månaders garanti i Sthlm. Kanske värt att kolla upp så du får med garanti ifall att.

  • CinnamonGirl
    Griseknoen35 skrev 2017-04-27 20:29:27 följande:

    Uppdaterar mig själv: shit de var dyra begagnade, ligger kring 5000 och upp på blocket ju. Såg ett företag som säljer med 6 månaders garanti i Sthlm. Kanske värt att kolla upp så du får med garanti ifall att.


    Fruktansvärt höga andrahandsvärden på Mac om man kollar Blocket.
  • CinnamonGirl
    Griseknoen35 skrev 2017-04-27 20:29:27 följande:

    Uppdaterar mig själv: shit de var dyra begagnade, ligger kring 5000 och upp på blocket ju. Såg ett företag som säljer med 6 månaders garanti i Sthlm. Kanske värt att kolla upp så du får med garanti ifall att.


    Jag har sett billigare nya, men då har det varit nåt fel på dem.

    Hur bra är egentligen en äldre Mac? PC känns ju jättegammal om den är 4 år, mina bärbara har blivit sega... vill inte köpa sprillans ny då jag ska ha den som komplement till den stationära.
Svar på tråden Begagnad Mac?