• Anonym (Ghehhehehehe)

    Är det här incestuöst? Ärliga svar tack!

    Jag vet att det här rent legalt inte räknas som incest, men jag vill veta om det moraliskt sett gör det, vad tycker DU?

    Ett gift par som innan de blev ett par var bästa vänner. Deras mammor är nära vänner, och de är födda med bara ett par veckors mellanrum. De, det gifta paret, har umgåtts sedan de var bebisar, så gott som dagligen. Gått i samma dagis, skola, lekt med varandra varenda dag efter skolan.

    ALDRIG vart med någon annan än varandra, och varit ett par sedan de var i 12 årsåldern eller ännu tidigare. Nu är de i 25års-åldern, är gifta sedan 5 år tillbaks, förlovade sedan kanske 10 år tillbaks, och funderar på att skaffa barn.

    De är nästan som tvillingar, bästa vänner (de har andra vänner men inte alls så nära som de är varandra), driver ett företag ihop, är nästan sammanväxta vid höften, är tillsammans hela tiden och dessutom ett par som hela tiden klänger och kladdar på varandra. De verkar tom. veta vad den andre tänker och kan nära nog kommunicera via telepati med varandra. Så nära är de.

    Är det här incestuöst eller är det incestuöst? Vad är din åsikt?  

  • Svar på tråden Är det här incestuöst? Ärliga svar tack!
  • Anonym (Z)

    Nää det är det inte. De är två stycken som vart vänner sedan födseln, som har helt olika föräldrar, inga släktband- ingen incest på något sätt.

  • sebbe420

    Incest är en juridisk term och syftar enbart på sex mellan personer som är biologiskt nära släkt. Har alltså ingenting med nära vänskap eller att vara uppväxta tillsammans att göra. Så nej.

  • Anonym (Omg)

    Nej vet du ens vad incest är? Det är när släktingar har sex. Alltså folk som är släkt enligt blod. Syskon,pappa dotter,mamma son mm mm mm. Att fråga om två som inte ens är släkt utövar incest är lite pinsamt.

  • Höstaster

    Nej, såklart inte. Sen är det inte så anonymt sätt du beskriver dem på, om någon i deras närhet läser detta borde det vara lätt att förstå vilka det gäller. Inte så snällt.

  • Anonym (aa)

    nej varför tar du ens upp frågan? Incest är som redan nämnts, något mellan nära släkt. Ni är ju barndomsvänner, inte släkt. 

  • Johan75

    Beror väl på hur allvarlig man är när man använder uttrycket? Om man vuxit upp som, i princip, syskon eller kusiner kan man väl kanske säga att det finns något incestuöst över det hela. En av mina släktingar blev tillsammans med en av mina bästa vänners lillasyster och paret själva brukade skoja om att det var lite incestuöst. 


    Behold, i come as a thief.
Svar på tråden Är det här incestuöst? Ärliga svar tack!