• Äldre 29 Apr 22:53
    6845 visningar
    9 svar
    9
    6845

    Hur vet man om bebis fixerat sig?

    Som rubriken lyder, hur vet man att bebis fixerat sig? Är gravid i vecka 37 (36+1) och vi har konstaterat sen v 30 att bebis ligger med huvudet neråt, vid senast besöket hos BM sa hon att huvudet fortfarande ligger neråt men inte är fixerat. Ska till BM på torsdag igen..

    Kan man själv känna att bebis fixerat sig?? Börjar bli lite smått orolig

  • Svar på tråden Hur vet man om bebis fixerat sig?
  • Anonym (S)
    Äldre 29 Apr 22:55
    #1

    Nej man kan inte känna det själv. Vad är du orolig för? Var bebisen ruckbar eller rörlig? Första barnet?

  • elyse
    Äldre 29 Apr 22:58
    #2

    Nej, det känner barnmorskan. Du kan inget göra. Om den inte är fixerad kanske det blir tätare kontroller.

  • Anonym (Lugnt­!!)
    Äldre 29 Apr 23:00
    #3

    Många bebisar fixerar sig samma dag som förlossningen startar! Gör absolut ingenting om den är ruckbar eller fixerad så länge den ligge rmed huvudet nedåt är det cool-lugnt!

  • Äldre 29 Apr 23:42
    #4

    Oroli för att åka in till förlossningen och det visar sig att bebis inte är fixerad, ja det är första barnet, han har inte lagt huvudet i bäckeningånge, han ligger fortfarande med huvudet snett mot ingången, men som sagt ska ju tillbaka till BM om några dagar...

  • Äldre 30 Apr 00:11
    #6

    Varkens jag eller min sambo tycker att magen sjunkit ngt sen senaste besöket.. alla pratar om att magen sjunker så mycket...

  • Curran­t
    Äldre 30 Apr 00:22
    #7

    När jag väntade min pojke så hade jag ingen aning om att han var fixerad. Detta var något som min barnmorska sa till mig att barnet hade gjort. Jag varken kände eller visste om barnet hade fixerat sig.

  • Äldre 30 Apr 00:24
    #8

    Du har fortfarande en hel månad kvar innan bebisen är beräknad. Chilla lite..

    Mina två sista kids var ruckbara hela graviditeten ut och fixerade sig aldrig.

  • Äldre 30 Apr 08:52
    #9

    Varför är du orolig för att bebisen inte är fixerad? Huvudsaken är ju att huvudet är åt rätt håll.

    Dessutom som för oss omföderskor är det JÄTTE vanligt att bebisarna inte fixerar sig alls. Som sagt huvudsaken är ju att rätt ände kommer först ;)

  • Äldre 30 Apr 09:22
    #10

    Min bebis var väldigt ruckbar och låg högt med huvudet ända tills jag var öppen 6-7 cm på förlossningen, inte fören DÅ fixerade hon sig i gången.. är väldigt vanligt att dom inte fixerat sig alls. Inget farligt eller att vara orolig för. Det är olika.

Svar på tråden Hur vet man om bebis fixerat sig?