• OscarRosén

    Vilken är den bästa 7 sitsiga bilen

    Hej! Jag skulle behöva lite hjälp med vilken som är den bästa 7 sitsiga bilen? Idag äger vi en Volvo v60 (fantastisk bil), men det kommer bli för liten då vi väntar tvillingar i juli. Vi tänkte först att det räkte med en 6 sitsig bil, men eftersom min svärmor ofta är med oss behöver vi en sittplats till. Så vilken är den bästa 7 sitsiga bilen?

    Undrar också hur man ska placera barnen, ska man sätta dom äldre barnen bak i bilen och dom små i mitten? Dom "stora" barnen är inte så stora utan bara 2,5 & 1 år, så då tänkte vi att man sätter 1 åringen i sättet brevid föraren och att jag eller min sambo sitter mellan bebisarna i mitten och att det äldsta barnet sitter längst bak med till exempel mormor eller min syster. Vad tycker ni? Tack för svar!

  • Svar på tråden Vilken är den bästa 7 sitsiga bilen
  • elyse

    Fundera över utrymmet som är kvar när alla sitsarna är uppfällda. Ska ni ha med två tvillingvagnar? Det har nog inte så många erfarenhet av. Ni skulle nog behöva en mer buss-lik bil. Vet att Renault och Hyundai har några som ser OK ut (brukar spana när jag går till och från förskolan). Typ Ford S-Max har inget utrymme alls för några vagnar när alla sitsar används.

    Spana vad hantverkare brukar ha för bilar.

  • Wayke Buddy sponsrat

    Hej,
    Som du säger kan det vara bra att dela upp de mindre barnen så en vuxen alltid kan sitta bredvid:).



    Här finns det egentligen två olika vägar att gå minibuss eller SUV. Minibuss kan  vara bra för att enkelt få in barnstolar och  skjutdörrar ett bra sätt att undvika att barn slår upp dörren i andra bilar på parkeringen. Nedan kommer några alternativ som kan passa:

    Ford Sharan:
    www.wayke.se/sok/volkswagen/sharan


    Seat Alhambra
    www.wayke.se/sok/seat/alhambra

    Om SUV är att föredra kan Skoda Kodiaq med 7-säten vara ett bra alternativ:
    www.wayke.se/sok/skoda/kodiaq


    Samt Tiguan allspace som har 7 säten: 
    www.wayke.se/sok/volkswagen/tiguan-allspace

    För mer djupgående rådgivning är du varmt välkommen att kontakta Wayke Buddy för rådgivning på www.wayke.se/buddy

    Mvh
    Wayke Buddy

Svar på tråden Vilken är den bästa 7 sitsiga bilen