• Anonym (Kaffedraken)

    Är verkligen 37 i skor så litet?

    Börjar helt ärligt undra det. 
    Alltid när någon frågar mig om min skostorlek, och jag svarar 37, utbrister vederbörande något i stil med "Men hjälp, vad små fötter du har!!" 
    Till saken hör också att jag bara är 162 cm lång. Men trots det faktumet, är tydligen 37 litet. Är det verkligen så? Vad har ni andra kring 162 cm för skostorlek?

  • Svar på tråden Är verkligen 37 i skor så litet?
  • Anonym (Kaffedraken)

    163 och 37 här med. Tycker inte alls det är speciellt smått. Syrran är 172 och har 36! och en vän har 34-35. Har åt andra hållet med, en bekant som drar 43-då är ju 37 smått i jämförelse.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag har oxå 37 och får ofta höra samma sak. Jag är dessutom 1,72 så folk verkar tycka att det är jättelitet i förhållande till min längd. De första av mina vänner har nog typ 39 tror jag..

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag är 158 och har 37 i skostorlek innan jag fick barn hade jag 36. Även om det är rätt så smått känns det helt ok i förhållande till längden.

  • Anonym (Kaffedraken)

    162 lång och har 37-38 i skor. Varierar lite beroende på märke och typ av sko. Hade 36-37 men fötterna blev lite större efter senaste barnet.

  • Anonym (Kaffedraken)

    162 och 37 i skor. Tror 38 är väl rätt standard så är ju bara snäppet under medel. 35 och mindre tycker jag är litet.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Är 158 och har 34-35 i skor. 37-38 är väl rätt medel...?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Och jag är 163 cm och har 36/37 (beroende på sko). Min kompis har 34/35 och är lika lång som jag. Det tycker jag är litet. Jag har aldrig fått ngn kommentar om att jag skulle ha små fötter.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Nej. Det tycker jag inte.

    Jag är 161 cm och har storlek 36,5 .

    Köper 37 ofta eftersom halvstorlekar finns inte i alla märken.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Lilas skrev 2017-05-01 19:33:32 följande:

    Jag har oxå 37 och får ofta höra samma sak. Jag är dessutom 1,72 så folk verkar tycka att det är jättelitet i förhållande till min längd. De första av mina vänner har nog typ 39 tror jag..


    39 är medelstorlek för tjejer i Sverige idag. Men sedan har ju längden betydelse.
    Har en vän som har 37 och är 175, hon säger oxå att hon ofta får höra hur små fötter hon har.
    Jag har ju 40 till mina 175
  • Anonym (Kaffedraken)

    Beror väl på hur lång man är. I ditt fall verkar det högst normalt med strl 37.
    Jag är 155 cm och strl 35.

Svar på tråden Är verkligen 37 i skor så litet?