• K Kalle

    Ni som är emot den invandring vi har nu och haft 5 år tillbaka, vad är det främt ni är oroliga för att den medför?

    Jag antar nu att det finns en oro bland många i samhället och att SD utnyttjar denna oro. Om politikerna i övriga partier tagit denna oro på allvar istället för att idiotförklara folk hade kanske inte SD vuxit så mycket. Jag är helt och hållet emot SD. Jag hoppas att partiet krymper och så småningom åker ur riksdagen. Jag hoppas att övriga partier undersöker vad oron beror på och adresserar den.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som är emot den invandring vi har nu och haft 5 år tillbaka, vad är det främt ni är oroliga för att den medför?
  • Anonym (Fler saker..)

    Jag hade egentligen velat kryssa i fler rutor än en. För min del är jag både oroad över välfärden likväl som den ökade kriminaliteten. Ytterligare en aspekt som är viktig för mig är bostadsbristen.

  • K Kalle
    Anonym (Fler saker..) skrev 2017-05-02 09:58:48 följande:

    Jag hade egentligen velat kryssa i fler rutor än en. För min del är jag både oroad över välfärden likväl som den ökade kriminaliteten. Ytterligare en aspekt som är viktig för mig är bostadsbristen.


    Just ja. Bostadsbristen missade jag att få med.
  • Anonym (Svensk)

    Jag är framför allt orolig för att invandringen är för låg och att vi inte kommer att ha tillräckligt med kompetent arbetskraft.

    En annan sak som oroar mig är att antalet terroristdåd ökar , speciellt de vi haft flest av dvs de högernationalistiska terrordåden.

    När det gäller jämlikhet så är det idag ett stort problem med invandrar och feministfientliga SD persobner som hindrar utvecklingen till ett jämlikt samhälle för kvinnor och män.

  • Anonym (Otrygg)

    Flera olika aspekter. Allt ifrån den dåliga integreringen som kommer att vara otroligt kostsamt både för individen och samhället för att inte tala om den sociala och hälsomässiga. Ökad kriminalitet pga dessa faktorer och på at det kommer att vara svårt för dessa invandrare att kunna försörja sig själv vilket ger upphov till allmänt lidandre och miserabelt liv. Att kulturen skiljer sig för mycket med kvinosyn och jämställdhet och att religionen får så mycket fokus i deras liv. Att de nu börjar ställa krav på Sverige och få ta med sitt synsätt in i arbetsliv och samhälle vilket kommer att få förödande konsekvenser. Sen som kvinna är jag mest rädd för den ökade våldtäktskulturen som är ett resultat av detta förlegade synsätt och där våra kvinnor får betala ett dyrt liv med sina liv och kroppar som politikerna nog inte räknat med. Heller inte bostadsbristen som redan var ett gigantiskt stort problem innan precis som arbetslösheten. Framtiden känns som en oviss plats som mest gör mig rädd!

  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Svensk) skrev 2017-05-02 11:19:34 följande:

    Jag är framför allt orolig för att invandringen är för låg och att vi inte kommer att ha tillräckligt med kompetent arbetskraft.


    Med tanke på att vi trots en hög invandring ändå har arbetskraftsbrist i vissa yrken verkan inte detta hjälpa. ARBETSKRAFTSinvandring kan hjälpa, men invandring av lågutbildade från Somalia och Afghanistan hjälper knappast.
  • K Kalle
    Anonym (Svensk) skrev 2017-05-02 11:19:34 följande:

    Jag är framför allt orolig för att invandringen är för låg och att vi inte kommer att ha tillräckligt med kompetent arbetskraft.

    En annan sak som oroar mig är att antalet terroristdåd ökar , speciellt de vi haft flest av dvs de högernationalistiska terrordåden.

    När det gäller jämlikhet så är det idag ett stort problem med invandrar och feministfientliga SD persobner som hindrar utvecklingen till ett jämlikt samhälle för kvinnor och män.


    SD är ironiskt nog lika kvinnofientliga som de invandrare de är emot. Dessa SD-män, och kvinnor, är dock inte representativa för den svenska synen på jämställdhet.
  • Anonym (Flera)

    Flera av alternativen så jag kan inte rösta. Typ alla alternativen...

  • Anonym (Hepp)

    Är inte orolig över invandring. Däremot den stora flyktingtillströmningen. Invandring är mer kontrollerad.

  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Hepp) skrev 2017-05-02 13:09:02 följande:

    Är inte orolig över invandring. Däremot den stora flyktingtillströmningen. Invandring är mer kontrollerad.


    OK, det var väl främst migrationsströmmen av asylsökande jag menade (om de är flyktingar vet man inte alltid förrän efter utredning, men alla är migranter).
Svar på tråden Ni som är emot den invandring vi har nu och haft 5 år tillbaka, vad är det främt ni är oroliga för att den medför?