Mansfria festivalen anordnas i Göteborg
Forum Barnlängtan - Planerar barn
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Vi som försökt 6 månader eller mer

Ons 3 maj 20:06 Läst 75212 gånger Totalt 1141 svar
    Ons 3 maj 20:06

Det pratades om en tråd för oss som försökt ett litet tag och jag har själv känt att det vore skönt att prata med folk som försökt några månader så nu startar jag en sådan tråd!

Jag och min partner har inte på något vis försökt jättelänge utan är nu på 8-9 försöket beroende på hur man ser det. Vi har försökt aktivt sedan i slutet på oktober.

Jag är 27 år och han 34 och det är vårt första barn vi försöker åstadkomma. Jag har tidvis haft väldigt kort cykel (25 dagar som kortast) och lutealfas (12 dagar som kortast). Nu verkar cykeln dock gå tillbaka till det normala igen vilket är mellan 27-29 dagar och 13-14 dagars lutealfas. Jag har testat med äl-test ungefär hälften av försöken bara för att ha ett litet hum om när den sker och att jag åtminstone får någon stegring (även om det inte försäkrat att ägget släppt).

Tänkte att det kunde vara skönt att få prata med lite folk som är i ungefär samma sits :)

• Tor 4 maj 07:58 #1

Kanonbra med denna tråd, precis vad som behövs här på FL.
     Jag och min sambo är inne på vårt nionde aktiva försök och varje gång mensen kommer så kommer tårarna...
     jag har ÄL 11/5 och BIM 24/5, har igår börjat med ÄLstickor och kör på med sex som vanligt....

kramar till er!

• Tor 4 maj 08:01 #2

Jag är gärna med i gruppen! Är 42 år och min man är 40 år, och försökt mer aktivt sedan oktober, och det blir åttonde försöket nu denna cykel. Jag har inga barn sedan tidigare, men min man har.

Jag tempar, och använder ÄL-test och lutealfasen verkar vara helt i sin ordning på ca 13-14 dagar. Har en cykel nu på mellan 26-29 dagar. Jag använder munkpeppar (nu tredje cykeln) och har med hjälp av det fått bukt med skitjobbiga PMS-symptom, samt även fått bättre och fler dagars ÄL-flytningar. Även inte lika riklig mens som tidigare.

Jag har en kronisk sjukdom ME (fick nyligen veta detta) som kanske ställer till det för mig och gör det svårare. Har bl.a. problem med sköldkörteln (antikroppar), och andra hormonella problem pga ME. Men jag hoppas på det bästa att det ska gå vägen ändå!

• Tor 4 maj 09:15 #3

Hej.

Lägger till i favoriter och presenterar mig senare i EM.

• Tor 4 maj 11:06 #4

Hej på er! Hoppar in här också. Jag har tappat räkningen på aktiva försök. Det är ett par år nu.

Jag och maken gick igenom en fertilitetsutredning i höstas och allt såg fint ut. Mycket äggblåsor, fina och väldigt många snabba simmare, hormonerna u.a. Min cykel är på 28 dagar, lutealfas 14 dagar. Som en klocka. Det vill bara inte ta sig för oss av en oklar anledning.

Jag fick veta i december -16 att jag iaf KAN bli gravid. Plussade helt plötsligt och jäklar vad lyckliga vi blev! Slutade tyvärr i MA i vecka 10. Så orättvist, men vi kämpar på som vanligt.

Bra initiativ till denna tråd. Skönt och få ventilera sig med övriga som har kämpat länge.

• Tor 4 maj 12:58 #5

Jag hoppar också in i den här tråden!

Vi är på vårt 11e försök sen mars/april 2016 med lite längre cykler på ca 31-37 dagar. Jag har tempat med Natural cycles sen start och det funkar bra. Känner även av ägglossning med ömma bröst, flytningar osv. så har faktiskt skippat ÄL-test nästan helt.

Den här månaden var ÄL beräknad till 9 maj enligt Natural cycles och en annan app, men ÄL-flytningarna och ömma bröst kom redan i helgen, och imorse hade tempen gått upp. Så nästan en vecka tidigare ägglossning på cd 19 förmodligen. Tror vi har prickat in ganska bra och nu väntan på mens (eller förhoppningsvis inte) runt 18 maj. Jag är verkligen inte negativ men när mensen har kommit efter varje gång så har hoppet klingat av lite :)

Jättebra initiativ med en tråd för oss som har försökt ett litet tag!

• Tor 4 maj 15:03 #6
    Sofiamy skrev 2017-05-04 07:58:59 följande:

Jag och min sambo är inne på vårt nionde aktiva försök och varje gång mensen kommer så kommer tårarna...

jag har ÄL 11/5 och BIM 24/5, har igår börjat med ÄLstickor och kör på med sex som vanligt....

kramar till er!

Då har vi exakt samma datum! Sist hade jag dock äl på dag 15 så det kan ju ha ändrats. Jag skippar äl-testen denna gången och kör varannan eller var tredje dag under veckan runt äl. Hoppas ni får plus denna gång! Kram
  • Tor 4 maj 15:05 #7
    Freya18 skrev 2017-05-04 11:06:58 följande:

Hej på er! Hoppar in här också. Jag har tappat räkningen på aktiva försök. Det är ett par år nu.

Jag och maken gick igenom en fertilitetsutredning i höstas och allt såg fint ut. Mycket äggblåsor, fina och väldigt många snabba simmare, hormonerna u.a. Min cykel är på 28 dagar, lutealfas 14 dagar. Som en klocka. Det vill bara inte ta sig för oss av en oklar anledning.

Jag fick veta i december -16 att jag iaf KAN bli gravid. Plussade helt plötsligt och jäklar vad lyckliga vi blev! Slutade tyvärr i MA i vecka 10. Så orättvist, men vi kämpar på som vanligt.

Bra initiativ till denna tråd. Skönt och få ventilera sig med övriga som har kämpat länge.

Som ni kämpat/kämpar! Det måste ju verkligen bli er tur nu. Kram på dig!
  • Tor 4 maj 15:08 #8

Kul (eller om man nu kan säga så när man tänker på vad vi förenas i) att vi är några stycken iallafall. Ska hålla tummarna hårt för er alla framöver så får vi hoppas att vi inte behöver försöka så mycket längre! Kram på er.

• Tor 4 maj 15:14 #9
    Sofiamy skrev 2017-05-04 07:58:59 följande:

kramar till er!

Låter exakt som mig!

Vi är inne på vårt 9:e försök, har äl den 11/5 men bim 25/5 :)
  • Tor 4 maj 15:35 #10
    Milou3 skrev 2017-05-04 15:14:10 följande:

Låter exakt som mig!

Vi är inne på vårt 9:e försök, har äl den 11/5 men bim 25/5 :)

Då är vi tre med nästan exakt samma bim och äl! Spännande :)
Svara i tråden: Vi som försökt 6 månader eller mer
Logga in
Bli medlem
Skapa en ny tråd
Ändra kategori Skriver i kategorin: Planerar barn
Svara i tråden...

Innehåll