• Heartbeat90

    när börjar man med ägglossningstest efter pillermens?

    Äntligen är dagen kommen, min pillermens är slut, har haft den mellan fredag-idag och jag är nu så galet ivrig o nyfiken att få veta om och när min ägglossning sätter igång.
    Hur gjorde ni där? Testade ni varje dag efter pillermens för att absolut inte missa ägglossning?(vill verkligen inte missa den) eller är de heelt omöjligt att man har ägglossning direkt efter pillermensen och bara slöseri på ägglossningstest och energi ?

  • Svar på tråden när börjar man med ägglossningstest efter pillermens?
  • NollÅtta

    Man kan ha äl direkt efter. Jag blev gravid med min första ett par v efter min pillermens. Hann alltså inte få igång min riktiga mens innan jag plussade


    Mamma till 3
  • Heartbeat90
    NollÅtta skrev 2017-05-07 23:29:33 följande:

    Man kan ha äl direkt efter. Jag blev gravid med min första ett par v efter min pillermens. Hann alltså inte få igång min riktiga mens innan jag plussade


    Mamma till 3
    Hoppas hoppas att jag får ÄL strax också innan jag får min vanliga mens! Åt du några tabletter, folsyra eller så? Och använde du ÄL-test?
  • isa94

    Åh, jag är i exakt samma sits. Jag fick min pillermens igår och funderar också på om man ska skaffa ÄL test direkt och köra på. 


    Jag har varit och köpt folsyra och Zink, både till mig och sambon då det även ska göra att sperman blir starkare typ. 

  • Krullet89

    Ja slutade med ppiller 19 mars. Ville ha koll på ÄL så ja köpte ÄL test o testade varje dag runt kl 14. O efter ca 2 v fick ja första ÄL. Ja va så jäkla glad för va inställd på att de skulle dröja. Blev tyvärr ingen bebis då men vi e igång igen. Så ja kan rekommendera ÄL test faktiskt. Finns billiga att köpa på graviditetskollen.se kram o lycka till.

  • Heartbeat90

    Jag började med ältest direkt efter men fick inget utslag direkt.. har också bunkrat upp med folsyra och zink för både mig och sambon! Jag kör äl-tester nu igen och imorgon ska jag enligt en app ha ÄL, och tyckte när jag tog testet idag att jag fått en stegring då strecket lyste lite klarare.. kan ju vara inbillning också såklart..men hoppas!! Har både stickor från graviditetskollen och clearblue dubbelhormonindikator. Testa sticka idag sä tänkte testa clearblue imorgon :)

  • isa94
    Heartbeat90 skrev 2017-05-10 21:12:46 följande:

    Jag började med ältest direkt efter men fick inget utslag direkt.. har också bunkrat upp med folsyra och zink för både mig och sambon! Jag kör äl-tester nu igen och imorgon ska jag enligt en app ha ÄL, och tyckte när jag tog testet idag att jag fått en stegring då strecket lyste lite klarare.. kan ju vara inbillning också såklart..men hoppas!! Har både stickor från graviditetskollen och clearblue dubbelhormonindikator. Testa sticka idag sä tänkte testa clearblue imorgon :)


    När slutade du med p-piller?

    Håller tummarna för att din ÄL kommer! :)
  • Heartbeat90
    isa94 skrev 2017-05-10 21:44:36 följande:
    När slutade du med p-piller?

    Håller tummarna för att din ÄL kommer! :)
    Onsdag 26 april tog jag sista pillret! Hoppas verkligen att min ÄL är på gång även fast jag fattar att de är minimal chans att få ÄL såhär tidigt och även om jag skulle få de så är ju chansen liten att lyckas bli gravid på första försöket.. blir irriterad på att jag är så ivrig men samtidigt vill jag bara att de ska funka..:( man är så knäpp :P

    Håller verkligen tummarna för dig också !! :)
  • isa94
    Heartbeat90 skrev 2017-05-10 22:10:42 följande:

    Onsdag 26 april tog jag sista pillret! Hoppas verkligen att min ÄL är på gång även fast jag fattar att de är minimal chans att få ÄL såhär tidigt och även om jag skulle få de så är ju chansen liten att lyckas bli gravid på första försöket.. blir irriterad på att jag är så ivrig men samtidigt vill jag bara att de ska funka..:( man är så knäpp :P

    Håller verkligen tummarna för dig också !! :)


    Åh, ja men man har ju läst att det har gått galet fort för vissa och att de dessutom blivit gravid på första ÄL. Det är nog mycket därför man hoppas ännu met, för att man vet att det kan gå så pass fort ändå. ????

    Ja nu känns det som att om man bara får igång ÄL så kommmer allt ordna sig. Men när man väl är där så kommer det skutas upp på att man bara ska blir gravid. Men antar att den största oron kommer ligga när man väl är gravid att inget då väl ska gå fel.

    Haha och vi som värkligen "längtar till denna oro" ????
  • Heartbeat90
    isa94 skrev 2017-05-11 06:23:45 följande:
    Åh, ja men man har ju läst att det har gått galet fort för vissa och att de dessutom blivit gravid på första ÄL. Det är nog mycket därför man hoppas ännu met, för att man vet att det kan gå så pass fort ändå. ????

    Ja nu känns det som att om man bara får igång ÄL så kommmer allt ordna sig. Men när man väl är där så kommer det skutas upp på att man bara ska blir gravid. Men antar att den största oron kommer ligga när man väl är gravid att inget då väl ska gå fel.

    Haha och vi som värkligen "längtar till denna oro" ????
    Ja men exakt !!! Alltid är det någon oro liksom..haha!! Men som du skriver, största oron kommer nog när man är gravid.. känner nog ingen riktig oro nu utan mer att jag inte har tålamod att vänta på att jag ska bli gravid... så segt!!
    Hur länge har du och din sambo varit tillsammans ?:)
  • Heartbeat90

    Tänkte testa med clearblue dubbelhormonindikator idag..'men tänkte försöka göra de senare vid lunch så kanske testet e starkare om de är ÄL.. men är så nervös..vet hur besviken jag kommer bli om de inte skulle visa något..tyckte som sagt jag såg en litet starkare streck igår på teststickan (men inte lika starkt som kontrollstrecket) , och tycker jag känner av lite som mensvärk..kan ju inbilla mig eller så kanske riktiga mensen e påväg..:( men lika bra o testa så behöver man ju inte gå runt och fundera..

Svar på tråden när börjar man med ägglossningstest efter pillermens?