• Anonym (...)

    Svenska män!

    Jag hatar verkligen att behöva skriva det här MEN ofta när jag är ute så blir jag konfunderad på om männen är bögar! Jag kan liksom inte tolka deras signaler. Först trodde jag att det kanske berodde på mig men efter att ha pratat med andra tjejer om det här så var deras reaktion stark om att de hade precis samma problem! En manlig vän menar på att svenska män har blivit feminiserade. Innan tyckte jag det var löjligt men nu börjar jag undra om han har rätt.. 

  • Svar på tråden Svenska män!
  • Anonym (Peter)

    Nej, det beror på dig. (Samt att de som faktiskt ÄR gay kan och får visa det i Sverie.)

  • Anonym (Haha)

    Min man är från England, och han säger alltid exakt så! Han kallar svenska män för metrosexuella... (när han vill vara snäll, annars är det mycket värre än så :) )

    Det verkar helt enkelt vara 'trendigt' här just nu.

  • Anonym (LOL)

    Det kanske helt enkelt är så att ingen stöter på dig och det är därför du inte plockar upp några signaler...

  • Anonym (...)
    Anonym (Haha) skrev 2017-05-06 11:43:50 följande:

    Min man är från England, och han säger alltid exakt så! Han kallar svenska män för metrosexuella... (när han vill vara snäll, annars är det mycket värre än så :) )

    Det verkar helt enkelt vara 'trendigt' här just nu.


    Det stämmer för jag upplever det som ett storstadsfenomen. Inte lika mycket i norrland t ex.
  • Less is more

    Vi svenskar fungerar så atg vi lär känna folk i skolan, på jobbet eller i lagidrotten. När vi går ut gör vi det med folk vi känner och pratar med dem. Att prata med nån random helt plötsligt gör bi nästan aldrig. Det är väl så det ofta fungerar i Stockholm. Lite tråkigt men sant.

    Kanske är det blygsel och att vi svenskar är dåliga på att mingla - vi borde lära oss att bli mer spontana. Men jag tycker inte svenska män är bögiga eller metrosexuella som nån sa.

  • Anonym (Preferens)

    Vad tycker invandrarkvinnor/tjejer om svenska män/killar? 

  • DeathByPickles
    Anonym (Haha) skrev 2017-05-06 11:43:50 följande:

    Min man är från England, och han säger alltid exakt så! Han kallar svenska män för metrosexuella... (när han vill vara snäll, annars är det mycket värre än så :) )

    Det verkar helt enkelt vara 'trendigt' här just nu.


    Och jag bor i UK och tycker att nittio procent av männen här är riktiga mansgrisar. De är en bra bit efter skandinavien och sverige när det kommer till jämställdhet både på arbetsplatser och socialt, så att han utgår från den platån och tycker till om svenska män är inte särskilt förvånande. 


    Jag älskar landet jag valt att bo i men förfäras verkligen av könsdiskrimineringen som ses som norm här, särskilt på arbetsplatserna! 


    Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.
Svar på tråden Svenska män!