• Anonym (Angie85)

    Barnet dog inatt

    Inatt hände det som inte får hända. Min svägerska kände inte sparkar från barnet och åkte in till sjukhuset. Barnet levde inte längre ???? Vi har fortfarande inte fått veta någonting knappt. Hon har fortfarande inte fått föda fram barnet. Och det har snart gått ett dygn. Vi undrar varför hon inte blivit igångsatt. Tänker att mamman överlever? Igenom att ha barnet i magen?

    Vi är oroliga för henne nu. Om inte hon överlever?:( Tacksam för svar.

    Mvh

  • Svar på tråden Barnet dog inatt
  • Anonym (Beklagar)

    Usch vad sorgligt. Men oftast är det inte fara för mammans liv vid dessa tragiska tillfällen. Inte fysiskt och själsligt har det också visat att det i längden är det bästa att vänta kort tid och sedan föda fram bebisen och påbörja sorgearbetet. Mamman måste trots det oerhört smärtsamma hinna med att förstå vad som skett och sker. Det finns en tanke bakom.

  • Lucius Vorenus

    Jag fick också vänta efter att fosterdöd bekräftats. Själva förlossningen tog från igångsättningen till utdrivning lite drygt 2.5 dagar. Hon måste få samla energi inför det som kommer annars kommer hon fysiskt inte orka.

  • Anonym (Angie85)

    Tack så mycket för era svar?? Barnet är fört nu och mamman mår bra fysiskt isf.

  • Medicin mot livet

    Har hjälplöst sett på när samma sak hänt min tjej och även sett när vårt barn dog.

    Man undrar varför vissa människor har ett sånt enkelt liv. Andra får kämpa ihjäl sig för allt och tillslut ändå inte få någonting.

    Har varit i dödens närhet så många gånger i mitt liv. Sett familj dö, vänner dö och även mina ofödda och födda barn dö.

    Har tidigare funderat på att ta mitt liv, men tror att det kanske var bestämt av Gud att just jag skulle leva mitt liv i dödens väntrum.

    Efter all sorg och alla tårar och en ständig klump i bröstet och ingenting att leva för kan jag säga en sak inte många människor kan:

    Jag är inte längre rädd att dö.

    Men fram till den dagen ska jag göra allt för att göra andra människor lyckliga och jag hoppas fortfarande att jag ska få någonting meningsfullt i mitt liv.

    Någonting att älska igen, jag och min tjej har inte tänkt ge upp.

    Ge inte upp ni andra heller

Svar på tråden Barnet dog inatt