• charberg

    Hjälp gällande Gustav Adolfs förskola Stockholm

    Hej, vi har en son på snart två år och behöver ev byta förskola till honom då den fantastiska han går på nu ska flytta.

    Bäst lägesmässigt för oss skulle vara Gustav Adolfs förskola på Östermalm i Stockholm. Men jag känner ingen som går där och har under åren hört en hel del dåligt om personalen där. Detta år fick de dock mycket högre betyg än tidigare i brukarundersökningen.

    Är det någon av er som har egna eller känner till barn som går där och som kan hjälpa mig att reda ut detta. Får panik av ovissheten då vi ju inte vill sätta vår son på en förskola som är sämre än den han går på. Och om något så är ju pedagogerna viktiga!

    Blir så tacksam om nån kan hjälpa mig här.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-05-09 18:19
    Vill förtydliga att det för flera år sen var så att jag hörde från många håll att det var oroligt bland personalen som kunde påverka barnen. Förhoppningsvis är det ju inte så längre men då jag inte har någon kännedom om förskolan så skulle jag så gärna vilja komma i kontakt med någon som kan ha lite mer uppdaterad information. Här eller via meddelande. Tusen tack!

  • Svar på tråden Hjälp gällande Gustav Adolfs förskola Stockholm
  • Geminis

    Bumpar upp tråden då jag också är intresserad. Troligen den förskola mindotter får plats på.

    TS, har du fått någon respons?

  • charberg

    Geminis, nej tyvärr inga svar ännu. Hoppas fortfarande på att någon kan ge lite info

    När skulle din dotter börja i så fall?

  • Geminis

    Fick erbjudandet idag med start 29 aug.

    Det är svårt att hitta något om folks åsikter om just förskolor på nätet. Det jag hittat var en artikel med en nöjd mamma men det var bara kortfattat.

    Jag gillar närheten till parken och har inte hört något dåligt tills jag såg att du skrivit om oroligheter bland personalen. Får vara glad över att ens ha fått ett av de fem valen jag gjort med tanke på bristen på förskoleplatser i Hjorthagen/Norra djurgårdsstaden, men det blir klart tuffare att åka från Ropsten till Karlaplan för lämning innan jobbet.

    Har 5 dagar på mig att besluta och ett nej innebär att garantiplatsen är förbrukad så jag har inte så mkt val :(

    Vore tryggt att få höra erfarenheter från andra och hoppas någon svarar :)

  • charberg

    Geminis, jag har nu hört från en vän vars gamla kollega har barn där sen tre år tillbaka och är väldigt nöjd. Så vi håller tummarna! Har skjutit vårt datum till januari så ser vi om vi kommer in då. Två barn från vårt dagis börjar också i augusti.

  • Geminis

    Hej,

    Vi har börjat i Gustav Adolf. Överlag nöjd med både personal och mat. Finns en del förbättringsarbete men i det stora hela nöjd.

  • Geminis

    Vill bara uppdatera om att det finns viss anledning till oro. Säger en del att ca 5-6 i personalen sagt upp sig nyligen. Värt att kolla upp ordentligt och göra besök/prata med andra föräldrar innan ni sätter era barn där.

Svar på tråden Hjälp gällande Gustav Adolfs förskola Stockholm