• BFoktober2017

    Amma efter ett bröstlyft

    Hej!

    Finns det någon här som har gjort ett ankarlyft, alltså bröstförstoring med lyft.

    Hur har det gått för er?har ni kunnat amma? Hur blev brösten efter?

    Mina har redan växt o blivit ganska stora (v17 imorgon) är rädd att dom ska bli hängiga.

    Tanken va att vi inte skulle ha fler barn när jag gjorde operationen. Har 2 barn innan.

  • Svar på tråden Amma efter ett bröstlyft
  • Vet hur det känns

    Jag är i v29 och har gjort ankarlyft samt förstoring 2015. Fick nekros på ena bröstvårtan efter flytten av vårtgård så på den sidan är halva vårtan borta och har ersatts med hård ärrvävnad som smärtar när jag trycker på.

    Är orolig för ammningen men som jag ser det idag.. så kommer det råmjölk ur båda brösten nu och då antar jag att det ska gå bra att amma. Jörgen (min doktor) sa att jag borde kunna amma utan problem. Dock så är mjölkgångarna halvt sönder på enda bröstet pga nekros. Så där kommer jag förmodligen få mjölkstockning eller liknande. Tänker i sånt fall bara försöka amma ur ett bröst hela amningsperioden.

  • BFoktober2017

    Min doktor har sagt att det inte borde vara några problem när jag frågade han i höstas (Peter)

    Jag är mest nyfiken hur det har funkat för andra och om dom förändras mycket. Har en kompis som gjort bröstförstoring och hennes är ff lika fina efter 5 ammade barn.

    Va jobbigt om du få mjölkstockning ofta, får hålla tummarna att det kommer funka bra för dig iaf.

  • Vet hur det känns

    Operarad du dig också på citadell? Dom är super duktiga där och litar fullt på jörg om att jag kan amma. Sla inte vara några problem. Är dock nervös om dom kommer bli slappa efter och "trötta" vill inte ha häng igen. Mina bröst har vuxit endel och känner att jag fått nån bristning på sidan. Samt hur ont mjölkstockningen kommer bli på bröstet som är skadat eller vad som kommer hända när mjölken kommer

  • BFoktober2017

    Ja båda gångerna på citadell. Gjorde först en förstoring men hade kvar hänger o valde att gör ett lyft efter. Nä jag vill inte heller ha hänget igen.. usch det va därför jag gjorde en ny op.

    Det kommer säkert gå bra med amningen hoppas jag iaf. Jo mina har redan blivit ernorma.. få se hur det slutar.

    Åh förstor om du känner dig nervös med ena bröstet. Gör ju sjukt ont med mjölkstockning.

    Har har ont i mitt vänstra bröst ett par dagar, hoppas det släpper

  • Vet hur det känns

    Ja jag håller tummarna för dig. Får jag fråga vilket implantat du har? Och CC? Har du kollat något på ammningsbh? Hemskt svårt att köpa i min stl. När bebisen är ute så kommer jag byta till mycket mindre implantat.. helst mentor HP 500cc

    Min första OP fick jag mentor HP 650cc men sedan bytte jag till "nytt märke som citadell gått över till" minns ej vilket i stl 1050cc UHP blev tyvärr för stort

  • BFoktober2017

    Jag har perthese mp 320cc har jag. Jag är nöjd med storleken, det är just nu som jag känner att dom blivit stora. Jag är nöjd med op, sen känner man väl att det kunde blivit bättre oxå. Tycker inte riktigt att vårtgårdarna/vårtorna sitter jämt. Sen på min vänstra sida högst upp på bröstet ut mot armhålan är det hårt och blir inte mjukt. Vet inte vad det kan vara.

    På tal om bh, har jag haft svårt att hitta min stl i "vanliga" butiker. Man tror ju att det ska vara så lätt efter en op. Men nu har jag hittat på Lindex en modell som heter Love som passar mig bra. Amnkngsbh har jag sett lite, finns många fina på hm, utan bygel. Tror jag kommer köra på det mest. Förstår om du har svårt att köpa med din stl, tycker jag själv har problem ibland.

    Men varför bytte du till större? Va du inte nöjd med första op? När gjorde du din op. Jag gjorde min 2014 första i mars o andra i sept. Jag får nog vara nöjd hur dom än kommer se ut efteråt.

  • Vet hur det känns
    BFoktober2017 skrev 2017-05-12 21:56:02 följande:

    Jag har perthese mp 320cc har jag. Jag är nöjd med storleken, det är just nu som jag känner att dom blivit stora. Jag är nöjd med op, sen känner man väl att det kunde blivit bättre oxå. Tycker inte riktigt att vårtgårdarna/vårtorna sitter jämt. Sen på min vänstra sida högst upp på bröstet ut mot armhålan är det hårt och blir inte mjukt. Vet inte vad det kan vara.

    På tal om bh, har jag haft svårt att hitta min stl i "vanliga" butiker. Man tror ju att det ska vara så lätt efter en op. Men nu har jag hittat på Lindex en modell som heter Love som passar mig bra. Amnkngsbh har jag sett lite, finns många fina på hm, utan bygel. Tror jag kommer köra på det mest. Förstår om du har svårt att köpa med din stl, tycker jag själv har problem ibland.

    Men varför bytte du till större? Va du inte nöjd med första op? När gjorde du din op. Jag gjorde min 2014 första i mars o andra i sept. Jag får nog vara nöjd hur dom än kommer se ut efteråt.


    Det låter som en perfekt storlek. Jadu har brett bröstmått och jörg rekommenade en större storlek när jag var missnöjd med formen på sista kontrollen på första operationen. Upplevde dom som hängiga och platta upptill.. han rekommenderade ultra hög profil för att få ett naturligt resultat med fyllig byst. Så jag lyssnade på han. Ser inte så stort ut på mig. Kommer dock byta så fort jag bara kan.. men då gör jag på närmare håll... Linköping - Gunnar Kratz.

    Har sett att HM har fina och bra utan byglar.
Svar på tråden Amma efter ett bröstlyft