• Äldre 12 May 14:45
    4222 visningar
    5 svar
    5
    4222

    Svagt positivt, men är jag gravid eller är det rester från ett MF?

    Med start på måndag vecka 17 hade jag någon konstig blödning. Inte alls som en vanlig mens (brukar behöva tömma koppen flera ggr/dag de första dagarna), utan det började som blod i genomskinligt slem. Sen blev det mörkbrunt som slutligen övergick till ljusbrunt, behövde aldrig använda mer än trosskydd. Höll på i 6 dagar ungefär, så som min vanliga mens brukar.

    Tisdagskväll vecka 18 gjorde jag ett ÄL-test där båda strecken för första gången var lika starka. Onsdagmorgon blev det ligga. Onsdagens ÄL-test var dock svagt igen.

    Idag, fredag vecka 19, har jag precis gjort ett gravtest som var mycket svagt positivt. Dvs 9 dagar efter den förmodade ÄL. Lite molvärk har jag haft i en knapp vecka, konstig smak i munnen idag, varit sjukt trött senaste 1,5 veckan, lite öm i tuttarna (dom brukar vara extremt onda innan mens), men annars inget mer.

    Men är jag gravid? Kan det redan vara positivt? Har ju visserligen haft sex tidigare än onsdag vecka 18, så det kan ju vara längre gånget, men jag har inte tolkat mina ÄL-stickor som att jag haft ÄL. Kan det ha varit ett missfall då under vecka 17? Men kommer det verkligen så lite blod då? Och är det den hCg som finns kvar isf? Gjorde ju aldrig något test efter blödningen vecka 17, vilket jag tänkte, men jag struntade i det av någon anledning...

    Jag fick MF/MA i slutet på februari och har lämnat två negativa gravtest sedan dess.

  • Svar på tråden Svagt positivt, men är jag gravid eller är det rester från ett MF?
  • Äldre 13 May 20:20
    #1

    Puff...

  • Äldre 13 May 22:37
    #2

    Du kan nog vara gravid :) ta ett nytt test om några dagar :)

  • Äldre 14 May 15:15
    #3

    Gjorde ett gravtest igår morse. Fortfarande svagt positivt. Gjorde ett ÄL-test idag. Två lika kraftiga streck. Ska göra ett gravtest imorgon igen. Men det är ju fan flera timmar dit! Jag vill veta nu! Samtidigt som jag sagt till mig att vänta till imorgon. ???? Och så ska jag orka vänta i (förhoppningsvis) 9 månader om det har tagit sig.... Inget är som väntans tider...

  • Äldre 22 May 22:08
    #4

    Hej jag har haft liknande och var då gravid! Allt gick bra!

    Svagt pos. test är ett positivt test, så du är gravid!

  • Äldre 24 May 15:00
    #5

    Man brukar säga att du inte borde kunna få ett positivt graviditetstest efter nio veckor ever missfall eller abort, så du kan nog vara gravid :)


     


     

Svar på tråden Svagt positivt, men är jag gravid eller är det rester från ett MF?