• krokofant35

    Vårdbidrag hörselnedsättning

    mitt barn har en härselnedsättning som är dubbelsidig och håller just nu på att gjuta formar för hörapparat till båda öronen. På förskolan så tipsade personalen om vårdbidrag, detta i samband med att jag funderade kring framtiden och om barnet kan gå heltid på förskola, gruppstorlek osv. Jag vet inget om vårdbidrag, visste inte ens att det fanns, är det någon här som har vårdbidrag på hörselskada/nedsättning och kan berätta mer? Är det svårt att få för en hörselnedsättning? barnet är tre och ett halvt år, ligger efter i språkutvecklingen men pratar men inte som ett barn gör normalt i den ålder, de använder tecken på förskolan men det gör de med alla barn då de arbetar mycket med tecken (tack och lov! ). Skrattande

  • Svar på tråden Vårdbidrag hörselnedsättning
  • Kerubmamman

    Jag har ingen erfarenhet av att söka vårdbidrag för hörselskada. Med tanke på merarbetet ni har framför er så har jag svårt att tro att ni inte skulle få något vårdbidrag alls. 

    Om du har facebook kan jag rekommendera gruppen  Vårdbidrag for dummies Och sen finns en bra bok man kan använda som stöd för ansökan. Det finns en variant inriktad på just hörselskador. 
    Vårdbidrag Hörselskada/dövhet - Anna Paulsen, Anna Sandström


    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
Svar på tråden Vårdbidrag hörselnedsättning