• Sonja90

    Vikt

    Jag är 167 och väger 77 kilo. Klassas som överviktig... Kommer detta bli ett problem om jag vill ha barn?

  • Svar på tråden Vikt
  • Benedicte

    Beror nog mer på i ditt fall hur gammal du är. Själv var jag överviktig så som du på ca 10 kg men blev gravid direkt efter jag slutat med p-piller. Däremot kan ju graviditeten bli mer komplicerad. Men det står i stjärnorna det där.

    Go for it! ????????

  • Benedicte
    Benedicte skrev 2017-05-13 14:10:18 följande:

    Beror nog mer på i ditt fall hur gammal du är. Själv var jag överviktig så som du på ca 10 kg men blev gravid direkt efter jag slutat med p-piller. Däremot kan ju graviditeten bli mer komplicerad. Men det står i stjärnorna det där.

    Go for it! ????????


    Skulle vara tummenupp!
  • Sonja90
    Benedicte skrev 2017-05-13 14:10:18 följande:

    Beror nog mer på i ditt fall hur gammal du är. Själv var jag överviktig så som du på ca 10 kg men blev gravid direkt efter jag slutat med p-piller. Däremot kan ju graviditeten bli mer komplicerad. Men det står i stjärnorna det där.

    Go for it! ????????


    Okej, jag är under 30. Härligt att det gick bra för dig <3
  • Pimpinellan

    Omöjligt svara på. Finns rejält feta som blir gravida direkt och normalviktiga som aldrig blir det spontant. Problem kan det bli ifall det inte går spontant och ni måste ha hjälp och du har BMI över 30-31. Då får man ingen hjälp.

  • Hedwigg

    Beror på vilket län. I västra Götaland kan du ha BMI på 35.


    Pimpinellan skrev 2017-05-13 14:32:46 följande:

    Omöjligt svara på. Finns rejält feta som blir gravida direkt och normalviktiga som aldrig blir det spontant. Problem kan det bli ifall det inte går spontant och ni måste ha hjälp och du har BMI över 30-31. Då får man ingen hjälp.


  • Snuttis2

    Visst kan vikten påverka fertiliteten men framförallt är det väl riskerna med övervikt under graviditeten som man vill undvika?

    Övervikt ökar ju tyvärr risken för både mamma o barn, svårare undersöka , diabetes, havandeskapsförgiftning, kejsarsnitt o fosterdöd!

Svar på tråden Vikt