• hejlina

    Måltidsersättning + amning

    Hallådär!

    Jag är bara nyfiken på om någon här har ätit måltidsersättning i samband med amning?

    Min son är 1 månad idag och under den här tiden har jag inte hunnit laga/tänka på mat. Har oftast kunnat äta en lättare lunch(morötter+frukt och ibland kokt ägg) och sen äter jag middag när sambon kommer hem. Därför tänkte jag om man kunde slänga in någon bar/shake då det är väldigt smidigt och lätt att bara ta. Det måste väl nästan vara bättre än att jag fortsätter som jag gör nu? Har ju hört/läst att man inte ska äta måltidsersättning i samband med amning/graviditet. Så jag undrar bara om det är "farligt" ?

    Tacksam för svar! :)

  • Svar på tråden Måltidsersättning + amning
  • Otit

    Har faktiskt ingen aning... men du kan inte preppa mellanmål på kvällen när sambon är hemma? Typ göra mackor/smoothies dom du har i kylen?

  • Joo3221414

    Rekommendationen finns där för att man inte ska banta medans man ammar för det kan påverka mjölkproduktionen och frigöra miljögifter i mjölken osv. Men om du bara ersätter ett mål då och då så borde det inte spela någon roll tänker jag.

    Annars är det väl bättre att göra matlådor, eller köpa färdigrätter. Typ ärtsoppa på tub, lär ju gå på sammma pris som ersättning.

Svar på tråden Måltidsersättning + amning